Wielbiciele Linii Ognia!
Dzisiejsza aktualizacja 34.10 obejmuje kilka usprawnień i poprawek, a jeszcze w marcu, w aktualizacji 34.20, pojawią się kolejne. Mamy również wieści na temat naszych najbliższych planów co do Linii Ognia, w tym nowych map, broni i gadżetów, które pojawią się w kwietniu.
Aktualności dotyczące zmian we wczesnym dostępie
Zgodnie z niedawnymi informacjami, chcemy szybciej przekazywać wam nowe aktualizacje Linii Ognia. Jednym ze sposobów, w jakie chcemy to osiągnąć, jest dodawanie nowych map jako szablonów – w pełni zaprojektowanych poziomów pozbawionych szczegółów środowiskowych, jakich zwykle moglibyście oczekiwać. Dzięki temu w kwietniu będziemy mogli wprowadzić do Linii Ognia dwie nowe mapy. W kwietniu możecie spodziewać się również nowych broni i gadżetów!
Jeśli chodzi o mapy, zbadamy, jak gracze poruszają się, obracają i używają pola widzenia podczas meczów, by poinformować was, jak szlifujemy te aspekty rozgrywki. Ponadto nadal opracowujemy kolejne wersje mapy Horyzont 10 i czekamy na więcej uwag na jej temat.
A skoro o uwagach tym mowa, prześlijcie nam swoje przemyślenia! Możecie przekazać je poprzez naszą ankietę internetową lub wypełniając ankietę w grze po ukończeniu meczu. Więcej ankiet udostępnimy w przyszłych artykułach na blogu, a także na subreddicie Fortnite: Battle Royale (którego aktualnie używamy na potrzeby Linii Ognia) oraz anglojęzycznym kanale Fortnite na Discordzie. Obecnie przydałyby się nam uwagi do następujących kwestii:
- Liczniki czasu (np. licznik rund, licznik czasu w fazie zakupów, licznik czasu detonacji, licznik czasu rozbrajanie)
- Istniejące bronie oraz gadżety
- Poruszanie się i strzelanie
- Mapa Horyzont 10
- Ekonomia związana z kredytami
- UI/UX
Czas naszej reakcji na uwagi zależy od tego, co próbujemy zmienić. Zmiany wartości – np. dostosowanie szybkostrzelności, rozmiaru magazynku lub czasu podłożenia czy zdetonowania Urządzenia punktu szczeliny – to proste aktualizacje, które możemy zrealizować dość szybko. Większe aktualizacje – np. zmiana układu mapy lub działania gadżetu – zajmują więcej czasu.
W następnym marcowym artykule na blogu omówimy niektóre uwagi z tej rundy i sposób, w jaki planujemy się nimi zająć. Do tego czasu dajcie nam znać, co myślicie o poniższych usprawnieniach i poprawkach, wprowadzonych wraz z dzisiejszą aktualizacją 34.10. (Możecie dać nam znać w ankiecie!)
Zacznijmy od najbardziej problematycznej sprawy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że mecze startujące z niesymetrycznymi drużynami to nic fajnego! Wraz z aktualizacją 34.10 wprowadziliśmy zmianę, dzięki której mecze nie rozpoczną się, dopóki lobby się nie zapełni (5 na 5). Jeśli nie uda się zapełnić lobby, gracze powrócą do menu głównego i dobieranie graczy rozpocznie się od nowa.
Inne ulepszenia i poprawki – 34.10
- Wprowadzono ulepszenia do wymiany danych między serwerem i klientem, by zapobiec handlowaniem likwidacjami (gracze nie mogą już likwidować się jednocześnie).
- Naprawiono błąd, przez który gracze tracili kontrolę nad kamerą.
- Naprawiono błąd, przez który efekty graficzne i dźwiękowe ślizgania utrzymywały się po zakończeniu ślizgania się.
- Naprawiono błąd, przez który wydawało się, że broń z celownikiem była trzymana wyżej niż ta bez celownika.
- Naprawiono błąd, przez który odbicia światła od broni wyglądały nieprawidłowo po wyjściu zza narożnika.
- Naprawiono błąd graficzny, przez który w trybie obserwatora w pasku górnym graczy wyświetlane było pełne zdrowie zlikwidowanych graczy.
- Naprawiono błąd graficzny, przez który akcesoria broni znikały, gdy stojak z bronią stał zbyt blisko ściany.
- Naprawiono błąd graficzny na urządzeniach mobilnych, który czasem pojawiał się po rzuceniu granatu błyskowego.
- Naprawiono błąd graficzny związany z odrzutem broni.
- Naprawiono literówkę w komunikacie upływu dostępnego czasu na końcu rundy.
- Dopracowano niektóre aspekty animacji związane z poruszaniem się graczy w lewo i w prawo.
- Wprowadzono kilka udoskonaleń wydajności.