Riot: 44 miliony widzów w szczytowym momencie finału Worldsów
League of Legends
Newsy

Riot: 44 miliony widzów w szczytowym momencie finału Worldsów

18.12.2019, 14:01:00

Od finału mistrzostw świata w League of Legends minął już ponad miesiąc, a Riot Games dopiero teraz podsumowało najważniejszą imprezę roku i przedstawiło kilka ciekawych liczb. Ostatni pojedynek turnieju oglądało średnio 21,8 miliona widzów, a w szczytowym momencie było ich aż 44 miliony.

Finał Worldsów rozgrywany z udziałem G2 Esports i FunPlus Phoenix nie zadowolił fanów Marcina „Jankosa” Jankowskiego, bo to przedstawiciele chińskiej sceny okazali się lepsi i wygrali 3:0. Nie zmienia to faktu, że mecz wzbudził ogromne zainteresowanie wśród społeczności, to potwierdzają również dane opublikowane przez Riot.

Finał był transmitowany w 16 językach na ponad 20 platformach, a my w kolejnych tygodniach po meczu uważnie analizowaliśmy oglądalność na całym świecie. Po zebraniu, zweryfikowaniu i standaryzacji danych jesteśmy podekscytowani, mogąc ujawnić, że finał Mistrzostw Świata osiągnął rekordową oglądalność na poziomie 21,8 miliona widzów średnio na minutę (Average Minute Audience, AMA) – czytamy w komunikacie.

Przez pięć tygodni fani obejrzeli ponad miliard godzin transmisji. Na całym turnieju rozegrano 120 gier, przez których picki i bany przewinęło się aż 99 postaci, co jest rekordem w całej historii imprezy. Podczas zeszłorocznej edycji ta liczba wyniosła 90, a wcześniej 82.

Poznaliśmy też kilka statystyk związanych z uczestnikami:

  • Najwięcej zabójstw solo – Caps / Khan (10)
  • Najwyższe Z/Z/A – Legends (8,4)
  • Najwięcej zabójstw – LWX (110)
  • Najwięcej asyst – Crisp (213)
  • Najwięcej pierwszej krwi – Gimgoon / Tarzan (5)
  • Największe obrażenia na minutę – Sneaky (615)

Worldsy cieszyły się też sporą popularnością na polskiej transmisji – w internecie najważniejsze mecze oglądało ponad 100 000 osób jednocześnie, a nie można zapomnieć, że pojedynek można było również obejrzeć na antenach Polsatu Games i Super Polsatu.  

Fot. Riot Games / Colin Young-Wolff

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze