Osłabienie Jett i Operatora vs. meta w VALORANT. Nero, starxo i yaotziN o najnowszej aktualizacji
Newsy
POLSKI ESPORT
Reportaże
VALORANT

Osłabienie Jett i Operatora vs. meta w VALORANT. Nero, starxo i yaotziN o najnowszej aktualizacji

30.09.2020, 14:02:22

Końcówka drugiego aktu w VALORANT coraz bliżej, a Riot Games zaserwowało kolejną, być może nawet przełomową aktualizację. Zmiany dotkną nie tylko Operatora, o którego nadmiernej mocy dyskutowaliśmy już kilka ładnych tygodni temu, ale również między innymi Jett, czyli oczywiście agentki, która najczęściej chwytała za karabin snajperski. Długo wyczekiwany buff dostał z kolei Brimstone oraz Viper. 

Ostatni patch pokazuje jak bardzo Riot Games liczy się ze zdaniem swoich graczy – posłuchali większości społeczności i zdecydowali się lekko zmienić snajperkę mimo iż posiadali odmienne zdanie na jej temat. Co mnie jednak zszokowało, to sposób w jaki to zrobili – nie spodziewałem się aż tak ogromnego nerfa. Ostatecznie jednak bardzo cieszę się z tej decyzji. Przewiduję, że teraz na najwyższym poziomie Operator będzie grywalny jedynie przez Jett po stronie broniącej. Co do nerfu Jett – wiele on nie zmienia. Jej główną siłą jest jej dash, który w tym patchu pozostał bez zmian – mówił nam Daniel „yaotzin” Roczniak.

Według mnie będzie te zmiany będą miały znaczący wpływ na rozgrywkę. Nie spodziewałem się, że cena zostanie podniesiona aż do 5000. kredytów. To naprawdę sporo, ale inne zmiany były w zasadzie dość oczywiste. Na pewno nie będziemy już tak często mogli oglądać setupu na dwie snajperki. Jett nadal będzie grana w większości kompozycji, bo nawet z rifflem robi świetną robotę. No chyba że rozpocznie to metę na Reynę/Phoenixa, kto wie… – tłumaczył nam Patryk „starxo” Kopczyński, który jeszcze pod banderą THOSE GUYS najczęściej był obecny właśnie na Jett.

Nerfy w Operatorze są na pewno dobrą odpowiedzią na głosy, które pojawiały się wśród społeczności. – Generalnie, dopóki drużyny się nie ustabilizują i nie zaczną ostro trenować, to ciężko się gra na Operatora po stronie CT. Mamy tutaj ograniczoną ilość skillów oślepiających i grając standard po stronie atakującejmówił nam nie tak dawno reprezentant Entropiq, Michał „MOLSI” Łącki. Dziś finanie doczekaliśmy się zmian, które mogą namieszać w częstotliwości występowania potężnej snajperki.

Według mnie nerfy wprowadzone w tym patchu na pewno są dobrym początkiem i testem. Zobaczymy, jakie przyniosą wyniki i czy wystarczą, żeby zbalansować rozgrywkę i zniwelować problem. Zmiany w Operatorze są moim zdaniem zbyt ogólne. W ataku może rzeczywiście wyeliminować to biegających i skaczących snajperów, ale w obronie Jett trzymająca kąt, po strzale nadal użyje dasha i złapie kolejny kąt do trzymania. Tutaj nie zmienia się zupełnie nic – tłumaczył komentator oraz ekspert, Dominik „Nero” Dąbrowski.

Zmiany w Jett i Operatorze i tak nie muszą przesądzić o tym, że agentka, jak i broń, wypadną z obiegu. O ile w przypadku nerfów Sage od początku stało się jasne, że bohaterka nie będzie już tak chętnie wybierana, o tyle teraz wcale nie powinny to być aż tak drastyczne różnice w pick ratio.

Jeśli chodzi o same zmiany u agentki – eliminuje to okazjonalne, fartowne zagrania, w których graczom na daleko udało się prawym przyciskiem myszy coś ustrzelić, od teraz będzie trzeba polegać na więcej niż szczęściu i dobrze, bo dzięki temu precyzyjne Jett tapujące pojedynczymi nożami w głowę będą łatwiej zauważalne i szybko odróżnimy średnich graczy od świetnych – podkreślił Nero.

valorant-update

Pełna lista zmian w aktualizacji 1.09:

AKTUALIZACJE AGENTÓW

OMEN

  • Paranoja
  • Zaktualizowano efekty wizualne pocisku, by lepiej oddawały obszar trafienia, zwłaszcza jeśli pocisk leci w stronę gracza.

Stale obserwujemy poziom mocy Paranoi, jednak w pierwszej kolejności chcieliśmy się zająć problemami graficznymi w przypadkach, gdy trafieni Paranoją gracze na swoich ekranach mają wrażenie, jakby byli poza obszarem trafienia umiejętności – czytamy w opisie aktualizacji.

JETT

  • Burza Ostrzy (seria)
  • Czas pomiędzy następującymi po sobie seriami wydłużono z 0,33 do 0,45 sekundy.
  • Sztylety rzucane w serii mają teraz spadek obrażeń, który zaczyna się przy 12 metrach i zmniejsza się stopniowo do 35 pkt. obrażeń przy maksymalnej wartości.
  • Mnożnik trafienia w głowę przy serii zmniejszono z 3x do 2x.

Wciąż sprawdzamy przepakowane strony Jett, jednak już teraz możemy stwierdzić, że jej seria Burzy Ostrzy jest zbyt skuteczna na większym dystansie. Seria powinna być atakiem na bliskim zasięgu, jednak zauważyliśmy, że często pozwala zaliczyć zabójstwa z odległości ponad 20 metrów. Dzięki tym zmianom jej efektywny zasięg zostanie ograniczony, a jednocześnie zachowamy potencjał przy starciach z bliska.

VIPER

Mimo że Viper jest silniejsza niż kiedykolwiek, jej ogólny wpływ na grę jest mniejszy niż byśmy chcieli. Obecne zmiany utrzymane są w podobnym tonie, co przy okazji patcha 1.07 — zwiększamy jej elastyczność, zwłaszcza podczas prób współpracy z całą drużyną.

  • Paliwo
  • Viper zaczyna teraz rundę z paliwem na poziomie 100 jednostek (poprzednio 50).
  • Ponieważ Viper może teraz ustawić swój mur przed rundą, chcemy umożliwić jej działanie wraz z drużyną natychmiast, gdy bariera opadnie, by nie musiała próbować także uzupełniać paliwa do maksymalnego poziomu przed wykonaniem pierwszej akcji.
  • Jadowite Ukąszenie
  • Osłabienie w postaci podatności z Jadowitego Ukąszenia utrzymuje się 2 sekundy po wyjściu z kwasu Viper.

Natychmiastowe zdjęcie podatności po opuszczeniu niebezpiecznego obszaru nie tworzyło zagrożenia, na jakie liczyliśmy. Zmiana powinna sprawić, że Viper (i jej drużyna) zyska odrobinę rzeczywistej przewagi, a dla przeciwników stworzy unikalne zagrożenie, które będą musieli obejść.

  • Gniazdo Żmij
  • Podwojono prędkość ruchu podczas używania.
  • Po użyciu umiejętności Viper może szybko dobyć broni. Czas ten różni się w zależności od jej rodzaju, ale średni czas opóźnienia broni spadnie o 0,4 sekundy.

Połączenie dłuższego czasu rozmieszczania i dobywania broni sprawiło, że grający Viper dostawali duże obrażenia lub nawet ginęli podczas korzystania ze swoich ultów w sytuacjach, kiedy powinni się czuć w miarę bezpiecznie. Ta zmiana zapewni im dodatkowe opcje przemieszczania się podczas używania umiejętności i szybszego dobywania broni.

REYNA

  • Cesarzowa
  • Premia do szybkostrzelności została zmniejszona z 25% do 15%.
  • Przy dotychczasowej szybkostrzelności w połączeniu z bronią ciężką / pistoletami maszynowymi mieliśmy wrażenie, że Cesarzowa jest zbyt skuteczna ORAZ zbyt szybka, by opanować jej wzór rozrzutu dla karabinów. Liczymy, że zmiana pozwoli nam się zająć każdym z tych problemów, a jednocześnie da nam szansę na ujednolicenie wzrostu szybkostrzelności (odpowiadającego opisanemu poniżej stymulantowi Brimstone’a), który gracze będą mogli opanować.

BRIMSTONE

  • Nadajnik Stymulujący
  • Premia do szybkostrzelności została zwiększona z 10% do 15%.
  • Uznaliśmy, że z uwagi na zmianę u Reyny (opisaną wyżej), stymulantowi Brimstone’a przyda się nieco mocy.
  • Ujednolici to także nasze dwa wzmocnienia w postaci wzrostu szybkostrzelności, dzięki czemu będą łatwiejsze do opanowania.

AKTUALIZACJE BRONI

Operator odgrywa ważną rolę w VALORANT — stanowi najtrudniejsze wyzwanie pod względem taktycznym dla przeciwników, wymagając odpowiedniego planowania i mądrego korzystania z przedmiotów. Od dawna przyglądaliśmy się tej broni, chcąc poznać najlepszy sposób na dostosowanie jej niebywałej siły, jednocześnie upewniając się, że wciąż pozostanie najpotężniejszą bronią do utrzymywania pozycji w całym arsenale.

Wychylanie się zza rogu z Operatorem w przypadku agresywnych graczy jest stanowczo zbyt skuteczne (zwłaszcza, jeśli robi się to ze skakaniem). Oprócz tego odparcie gracza z Operatorem dzięki przedmiotom użytkowym wydaje się mało opłacalne, ponieważ dość szybko będzie on w stanie wrócić na poprzednią pozycję i zabić przeciwnika. Wachlarz zmian mechanicznych (martwa strefa, prędkość poruszania się podczas przybliżania, szybkostrzelność, czas wyposażenia, niecelność po skoku) ma na celu zlikwidowanie tych problemów i zwiększenie możliwości kontry przy większej mobilności gracza z Operatorem. Operator wciąż jest silną bronią przy wychylaniu się zza rogu, jednak dużo łatwiej będzie ukarać graczy nadużywających tego.

W kwestii dostępności — widzimy, że część z was zdobywa Operatora i pancerz już w rundzie 3., co tylko zwiększa przewagę w kolejnych rundach. Nowa cena sprawia, że Operator wchodzi do gry nieco później, a stracenie go będzie jeszcze bardziej dotkliwe. Chcemy wyważyć stosunek ryzyka do korzyści podczas korzystania z tej wyjątkowo niebezpiecznej broni.

Jeszcze jedna kwestia związana z przełamywaniem kątów — wiele umiejętności w grze stworzono w celu agresywnego podejścia do kątów, zwłaszcza jeśli staje się naprzeciwko tak potężnej broni, jak Operator. Niedawne zmiany u Breacha dały graczom potężniejsze środki do przełamywania kątów, jednak mamy wrażenie, że można tu zrobić więcej. Planujemy kilka zmian u niektórych agentów, jednak musimy je jeszcze sprawdzić wewnętrznie, by mieć co do nich stuprocentową pewność. Czekajcie na kolejne informacje! – tłumaczył Max „Orcane” Grossman, główny projektant agentów w VALORANT.

Operator

  • Zwiększono cenę z 4500 do 5000 kredytów.
  • Zmniejszono prędkość poruszania się podczas przybliżenia z 76% do 72%.
  • Dostosowano martwą strefę broni, obniżając próg jej niecelności z 30% szybkości poruszania się do 15% (staje się niecelna szybciej, a po zaprzestaniu ognia dłużej wraca do pierwotnej celności).
  • Zmniejszono szybkostrzelność z 0,75 do 0,6.
  • Czas natychmiastowego wyposażenia dostosowano z 0,3 do 0,5 sekundy (natychmiastowe wyposażenie następuje po użyciu kuli, rozbrojeniu / podłożeniu bomby, Zasłonie Chmur Jett i Podkręconej Piłce Phoenixa).
  • Obrażenia od strzału w nogę zmniejszono ze 127 do 120 pkt.

Wszystkie bronie

Zauważyliśmy, że niekiedy gracze po wykonaniu skoku mogą oddać celne strzały wcześniej niż powinni. Choć kwestia ta jest najbardziej rażąca w przypadku Operatora, to jednak w pewnym stopniu dotyczy wszystkich broni. Wychylanie się podczas skoku daje różne korzyści, jednak graczom zbyt trudno było się temu przeciwstawić. Te zmiany zachowują ewentualne korzyści, jednocześnie opóźniając możliwość oddania idealnego strzału przez wychylającą się osobę.

  • Stan niecelności po skoku zmieniono ze stopniowego na binarny.
  • Czas trwania niecelności po skoku wydłużono z 0,2 do 0,225 sekundy.
  • Wartość niecelności po skoku zwiększono z 5,0 do 7,0 (większa niecelność obowiązuje przez 0,225 sekundy po lądowaniu).

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

Dzięki temu patchowi szanse na utknięcie w kolejce trwającej ponad godzinę powinny zostać znacznie ograniczone.
Już obecnie zdarza się to niezwykle rzadko, jednak częściej może spotykać najlepszych graczy w rankingu, zwłaszcza w przypadku umówionych grup. Dokonujemy także pewnych zmian zakulisowych, by gry wysokorankingowe, znalezione po dłuższym czasie, były odpowiednio wyważone i sprawiedliwe.

ZMIANY SPOŁECZNOŚCIOWE

  • Sprawdzanie Riot ID.
  • Gracze zgłoszeni za nieodpowiednie Riot ID będą teraz automatycznie sprawdzani po zakończeniu gry. Jeśli ich nazwa będzie oznaczona jako nieodpowiednia, będą zmuszeni zmienić swój Riot ID przy następnym logowaniu do klienta Riot.
  • Usunięto wieloliniowe łamania w czacie.
  • Niektórzy trollowali innych wiadomościami przypominającymi te systemowe, nakłaniając ich do opuszczenia gry. Dość tego!
  • Zmiany w ustawieniach grupowego czatu „Naciśnij, aby mówić” będą następować natychmiast.
  • Okno czatu można ustawić tak, by pozostało otwarte w każdym menu.
  • Logika sortowania panelu społeczności.
  • Algorytm sortowania panelu społeczności został zaktualizowany, by podczas interakcji był dla graczy o wiele bardziej intuicyjny.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego obszar trafienia Sovy był nieprawidłowy, kiedy korzystał on z Sowiego Drona.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego świecące oczy Omena nie znikały, kiedy anulował on swojego ulta.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego preferencje dotyczące gry niestandardowej były kasowane po wyjściu z lobby gry niestandardowej.

Fot. Riot Games / VALORANT

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze