Ogromny buff Viper, ale czy wystarczający? Kolejna aktualizacja VALORANT już w grze
Newsy
VALORANT

Ogromny buff Viper, ale czy wystarczający? Kolejna aktualizacja VALORANT już w grze

22.07.2020, 09:10:22

Marudy narzekające na brak balansu przy postaci Viper mogą wreszcie skończyć ujadać. Bohaterka będąca na szarym końcu peletonu goniące po uznanie społeczności może wreszcie wejść w jej łaski. Najnowsza aktualizacja VALORANT przyniosła jej ogromnego buffa, jednak nie na Viper się skończyło. Zmiany w Classicu, czy też kosmetyczne poprawki innych herosów – to wszystko i wiele więcej w patchu 1.04, który wszedł dziś do gry.

Od wyjścia bety czy chociażby oficjalnej premiery gry minął już jakiś czas. Miłośnicy rozgrywki nie próżnowali i zdążyli przetestować już każdy wariant w rozgrywki. I tak oto jedni stawiali na defensywę z Brimstonem, Breachem czy Cypherem, natomiast inni na atak z Jett, Raze i Reyną. Niemal w żadnym zestawieniu nie oglądaliśmy jednak Viper. Dlaczego?

Własnego charakteru jej nie brakowało, w końcu ult był unikalny, jednak nie do końca działał tak, jak powinien. Dlatego też to głównie na ulcie skupił się jej buff. Czy zaprezentowane poniżej zmiany przyczynią się do powstania nowej mety – takiej, w której Viper gra pierwsze skrzypce? Prawdopodobnie nie. Królowa toksyn przejdzie jednak z pułapu bezużyteczności do miejsca, w którym stanie się postacią sytuacyjną. A lepsze to, niż nic.

AKTUALIZACJE AGENTÓW

VIPER
Gniazdo żmij
  • Maksymalny czas, który Viper może spędzić poza swoim ultem przed jego zniknięciem, został wydłużony z 5 do 12 sekund.
  • Viper może teraz przytrzymać klawisz umiejętności, aby wcześniej przerwać działanie ulta.
  • Minimapa wrogów znajdujących się w Gnieździe Żmij będzie teraz zasłonięta. Ponadto nie będą też mogli ujawniać sojusznikom pozycji swoich przeciwników na minimapie.
  • Zwiększyliśmy też jasność czerwonej poświaty przeciwników na granicy pola widzenia z krótkowzrocznością Viper.
Rozpad
  • Wartość rozpadu na sekundę u wrogów wzrosła z 10 do 15 pkt. w przypadku wszystkich źródeł.
  • Po opuszczeniu dymu Viper rozpad utrzymuje się przez 2,5 sekundy, a potem zaczyna wygasać.
Paliwo
  • Jednoczesna aktywacja Toksycznej Chmury oraz Toksycznej Zasłony nie zużywa dodatkowej porcji paliwa poza kosztem korzystania z jednej z tych umiejętności.
RAZE
  • Koszt użycia ulta Gwóźdź Programu wzrósł z 6 do 7 punktów.
BRIMSTONE
  • Koszt użycia ulta Ostrzału Orbitalnego wzrósł z 6 do 7 punktów.
  • Nadajnik Stymulującynie będzie już wzmacniać wrogów oraz pokazywać im obszaru swojego działania.
  • Realizm broni Brimstone’a.
CYPHER
  • Teraz można podnieść Cyberklatkę podczas fazy zakupów.

AKTUALIZACJE BRONI

CLASSIC
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego niecelność broni przy strzelaniu PPM w biegu była znacznie większa od zakładanej. Bieganie obniżało celność tej broni 1,5 raza, ponieważ za podstawę brało nasze ogólne krzywe błędu w biegu przeznaczone dla pistoletów.
  • Naprawiliśmy błąd, przez który skakanie nie zmniejszało celności.
  • Rozrzut przy bieganiu zmalał z 3,4 do 2,1 pkt. To zasadniczo poprawka błędu.
  • Rozrzut przy skakaniu wzrósł z 1,9 do 2,3 pkt.
  • Rozrzut przy chodzeniu wzrósł z 1,9 do 1,95 pkt.
  • Dodaliśmy premię 10% do celności przy kucaniu lub staniu. Chodzi o zachowanie spójności ze zwiększoną celnością przy kucaniu.

HUD I INTERFEJS UŻYTKOWNIKA

  • W miejsce wcześniejszego pola ze statystykami broni w sklepie przed rundą pojawiło się graficzne przedstawienie statystyk, które ułatwi porównania.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

  • Pola widzenia obserwatorów na minimapie zostały pokolorowane według drużyny.
  • Wymieniliśmy kwestie wypowiadane przez Reynę we włoskiej i meksykańskiej wersji językowej. Niestety, wybrane przez nas do tej roli aktorki nie mogły nagrać swoich kwestii ze względu na ograniczenia regionalne wynikające z pandemii COVID-19. Teraz w grze pojawiły się już linie dialogowe, które pierwotnie miała wypowiadać Reyna we włoskiej i meksykańskiej wersji!

SKÓRKI WIECZNEGO PŁOMIENIA

  • Zmieniliśmy głośność animacji wyposażenia Operatora Wiecznego Płomienia.
  • Naprawiliśmy błąd, wskutek którego głośność ulegała kumulacji po spamowaniu wyposażania Operatora.
  • Teraz odgłosy kroków wroga prawidłowo dominują efekty kosmetyczne. To oznacza, że gdy się rozlegną, automatycznie obniży się głośność efektów dźwiękowych skórek, które nie mają wpływu na rozgrywkę, takich jak świst płomieni czy ryk smoka.
  • Teraz animacja sprawdzenia broni w zwarciu Wiecznego Płomienia ma efekty dźwiękowe na 1. i 2. poziomie.

AKTUALIZACJE WYDAJNOŚCI

  • Ujednoliciliśmy namierzanie podnoszenia broni oraz ulta Sage z podświetleniem postaci sojuszników, co zmniejsza obciążenie pamięci VRam i karty graficznej.
  • Naprawiliśmy drobne błędy z działaniem renderowania.
  • Filmy ulepszenia skórki broni są teraz streamowane, a nie przechowywane lokalnie, co zmniejsza rozmiar zainstalowanej gry o 380 MB.

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiliśmy problem z wymogiem patrzenia na kule duszy u Reyny, aby je aktywować i nie przerywać leczenia. Teraz powinno wyglądać to tak jak w patchu 1.02.
  • Naprawiliśmy problem z „jednokierunkowym” dymem Brimstone’a, który występował, gdy kamera gracza znajdowała się nad tym efektem.
  • Naprawiliśmy błąd, przez który Wstrząs Wtórny Breacha nie zadawał odpowiednio obrażeń wszystkim postaciom, jeżeli trafił więcej niż jedną z nich.
  • Naprawiliśmy drżenie, które pojawiało się, gdy dron Sovy osiągnął maksymalną wysokość.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego Marshall utrzymywał stałą celność przy chodzeniu.
  • Naprawiliśmy błędy, w wyniku których część efektów przejrzystości była opóźniona o jedną klatkę (np. gdy gracz korzystał z Doskoku Jett).
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego podświetlanie sojuszników nie działało na niektórych kartach graficznych AMD przy korzystaniu z MSAA oraz niektórych kartach graficznych Intel.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego ekrany wczytywania nie zakrywały całego okna podczas gry w niektórych konfiguracjach rozdzielczości/formatu obrazu.
  • Skróciliśmy tekst, który pojawia się na ekranie ostrzeżenia dla osób wrażliwych na światło.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego przycisk wyposażenia pozostawał szary podczas kupowania wariantu skórki, który był przeglądany.
  • Naprawiliśmy błąd, w wyniku którego podczas gry na Haven dym Brimstone’a pojawiał się w innym miejscu, niż zakładano.
  • Poprawiliśmy literówkę w biografii Brimstone’a (dzięki za zgłoszenie, moonlimes).

Fot. Riot Games / VALORANT

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze