Newsy
VALORANT

Nadchodzi rewolucja? Riot wprowadza ogromny nerf Sage, a gracze już szukają alternatywy

02.09.2020, 10:26:24

Gdzieś w naszych umysłach przyjęło się już, że większość profesjonalnych drużyn w każdym spotkaniu bez większego namyślenia werbuje do składu Sage. Wydaje się jednak, że to koniec tej mety, w końcu nerfy wprowadzone przez Riot czynią tą postać jedną z wielu. Najnowsza aktualizacja VALORANT to też mnóstwo innych drobnych poprawek do agentów, broni czy możliwość powtórzenia spotkania, gdy sojusznicy od początku spotkania urządzali sobie drzemkę.

To już niemal pewne – w VALORANCIE nadciąga nowa meta. Jak będzie ona wyglądać? Tego jeszcze nie wiemy. Jedyna informacja jest taka, że Sage najprawdopodobniej nie będzie już jej częścią. Nie twierdzimy, że nikt nie będzie decydować się na wybieranie słynnej uzdrowicielki, wszak ta wciąż ma wiele do zaoferowania swojej drużynie, jednak odłączy się ona od niezawodnego duetu Sova-Cypher.

AKTUALIZACJE AGENTÓW

SAGE

Uleczenie

  • Zmniejszono ilość leczonych obrażeń ze 100 pkt. co 5 sekund do 60 pkt. co 5 sekund.
  • Zmniejszono ilość leczonych obrażeń na sobie ze 100 pkt. co 5 sekund do 60 pkt. co 10 sekund.

Spowalniająca Kula

  • Rozmiar zmniejszony o 30%.

KULA BARIERY

  • Koszt zmniejszony z 400 pkt. do 300 pkt. 
  • Umocnienie bariery: ściana tworzy się z 400 punktów zdrowia, a po 3 sekundach opóźnienia wartość ta rośnie do 800 punktów zdrowia.
KILLJOY

Nanorój

  • Obrażenia od teraz są zadawane z niewielkim opóźnieniem.
  • Zmniejszono obrażenia na sekundę z 60 do 40 pkt.
  • Dodano efekty wizualne, by łatwiej było dostrzec granat na ziemi. Nieco zwiększono zasięg dźwięku w ukryciu.

Działko

  • Strzała Zwiadowcza Sovy już nie ujawnia Działka.
  • O wiele skuteczniej ostrzeliwuje ostatnią znaną pozycję przeciwnika.
VIPER

Toksyczna Zasłona

  • Można ją teraz umieścić podczas fazy zakupów przez bariery odrodzeń.
  • Toksyczna Zasłona rozpościera się o wiele szybciej do pełnej długości od rozpoczęcia formowania.

Rozpad

  • Rozpad na wszystkich umiejętnościach związanych z dymem nie działa już na sojuszników.

Gniazdo Żmij

  • Po użyciu Gniazda Żmij obszar jego działania widoczny jest na minimapie całej drużyny.
BREACH

Rozbłysk

  • Błyski niewidoczne na ekranie dostosowują się działaniem do pozostałych błysków i w bardziej agresywny sposób wywołują minimalne oślepienie. 
  • Zwiększono liczbę ładunków z 2 do 3.
  • Skrócono czas odpalenia z 0,6 do 0,5 sekundy.

Kaskadowe Tąpnięcie

  • Opóźnienie detonacji pomiędzy eksplozjami zmniejszono z 0,3 do 0,255 sekundy.

Ogłuszenie

  • Ogłuszenie sprawia, że gracze korzystający z lunety przestają z niej celować i chwilowo nie mogą ponownie z niej skorzystać.
SOVA
  • Zaktualizowano fizykę peleryny Sovy, dzięki czemu rzadziej będzie powiewać poza jego obszarem trafienia.
  • Dopracowano dłonie Sovy w widoku pierwszoosobowym, by ich dokładność nie odbiegała od pozostałych agentów.

AKTUALIZACJE BRONI

  • Zaktualizowano rozchwianie celownika po trafieniu we wszystkich strzelbach.
    • W przypadku oberwania w głowę ze strzelby rozchwianie celownika będzie niższe niż w w przypadku wszystkich innych broni.
  • Dostosowano oznaczanie w odległości powyżej 10 metrów we wszystkich strzelbach.
    • Trafienie wroga z odległości większej niż 10 metrów poskutkuje inną wartością oznaczenia niż w przypadku standardowego oznaczenia.
    • Nowe oznaczanie: 30% spowolnienia przez 0,5 sekundy i stopniowy powrót do zwykłej prędkości.
  • Shorty — osłabienie
    • Odległość pierwszego spadku obrażeń zmniejszono z 9 do 7 metrów.
    • Zaktualizowano mnożnik trafienia w głowę z 3x do 2x (teraz jest identyczny jak w broniach Judge i Bucky).
  • Judge — osłabienie
    • Zwiększono cenę z 1500 do 1600 kredytów.
  • Vandal — wzmocnienie
    • Zwiększono szybkostrzelność z 9,25 jedn. do 9,75 jedn.
    • Zwiększono obrażenia z 39 do 40 pkt.

AKTUALIZACJA EFEKTÓW WIZUALNYCH ZNACZNIKÓW TRAFIEŃ

  • Potwierdzenie efektu wizualnego trafienia po stronie serwera będzie teraz pojawiać się w miejscu trafienia na ciele postaci i tej pozycji będzie się trzymać (dotychczas pojawiało się w danym miejscu w przestrzeni gry i tam zostawało).
  • Dodatkowo w miejscu trafienia pojawi się także efekt wizualny w postaci małej iskry, określany wstępnie przez klienta.
  • Kolor i kształt efektu wizualnego w postaci iskry zostały dostosowane tak, by przypominać kształtem efekt wizualny krwi.Dostosowano rozmiar efektu wizualnego trafienia w głowę — krew i iskry zostały nieznacznie zmniejszone.

AKTUALIZACJE GRY RANKINGOWEJ

  • Powtórzenie gry: jeśli gra rozpocznie się w konfiguracji 4 na 5 (lub dysproporcja będzie jeszcze większa), gracze będą mieli możliwość zakończenia rozgrywki i dołączenia do kolejki na nowo.
    • Jeśli któryś z graczy zostanie rozłączony na starcie gry (na początku fazy zakupów) i będzie niedostępny przez całą pierwszą rundę, można będzie rozpocząć głosowanie nad powtórzeniem gry na początku drugiej rundy, wpisując na czacie /remake.
    • Wszyscy połączeni gracze w drużynie, w której zapoczątkowano głosowanie, mogą oddać głos za powtórzeniem gry. Wszyscy muszą też zagłosować za, aby głosowanie było pomyślne.
      • Głosowanie za powtórzeniem gry będzie trwać przez całą fazę zakupów, a jeśli nie zakończy się pomyślnie, wygaśnie.
    • Jeśli głosowanie zakończy się sukcesem i gra zostanie powtórzona, żaden z głosujących graczy nie dostanie PD i nie zmieni się ich MMR za tę grę. Nie będzie ona także widoczna w historii gry. Wszyscy rozłączeni gracze, którzy nie brali udziału w głosowaniu, muszą się liczyć ze zmianą MMR i karą jak za opuszczenie meczu.
  • Zaktualizowano wygląd rang aktu dla lepszego rozróżnienia wygranych w zależności od kręgu rangi.
  • W wiadomości dotyczącej ograniczeń zmieniono słownictwo, które mogło wprowadzać w błąd graczy potrzebujących rozegrać więcej gier nierankingowych do odblokowania rozgrywek rankingowych.

JAKOŚĆ ROZGRYWKI

  • Obserwatorzy mogą włączać linie celowania u graczy (domyślny klawisz: R).
  • Obserwatorzy mogą zmieniać widoczne obrysy drużyn (domyślnie: H — wszystkich, J — sojuszniczych dla oglądanego gracza, K — wrogich dla oglądanego gracza, L — żadnych).
  • Znaczniki zwłok widoczne przy wyłączonych zwłokach dostosowują się do ustawień dla daltonistów.
  • Porządek skrótów klawiszowych służących do wyboru graczy przez obserwatorów nie zmienia się już w trakcie dogrywki.
  • Obserwatorzy mogą teraz widzieć pieniądze oglądanego gracza w HUD-zie.
  • Dodano ustawienie pozwalające wyłączyć interfejs w grze (Ogólne -> Ukryj interfejs w grze).
  • Dodano ustawienie pozwalające wyłączyć celownik (Celownik -> Wyłącz celownik).
  • Obserwatorzy mogą wyłączyć ręce postaci widoczne w pierwszej osobie. (Ogólne -> Ukryj broń w widoku pierwszoosobowym).
  • Obserwatorzy mogą przełączać kolor celownika danej drużyny w menu ustawień (Ogólne -> Ustaw kolor drużyny jako kolor celownika).
  • Zwiększono liczbę klatek poprzez wykorzystanie wielowątkowości do różnych efektów wizualnych (np. Podniebny Dym Brimstone’a i Kaskadowe Tąpnięcie Breacha).
  • Dla każdego, kto chciałby ukryć swoją tożsamość w grze, dodaliśmy poniższe funkcje:
    • Ukryj moją nazwę przed graczami spoza mojej grupy (widoczna będzie nazwa agenta).
    • Ukryj nazwy innych graczy spoza mojej grupy (widoczna będzie nazwa agenta)
  • Usprawnienia efektów wizualnych znaczników trafień (szczegóły znajdują się w poświęconej temu tematowi sekcji).

NAPRAWIONE BŁĘDY

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w sytuacji, gdy obie drużyny próbowały rozpocząć głosowanie za poddaniem, drużyna, która zainicjowała je jako druga, nie mogła głosować.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego podpowiedź dotycząca rangi aktu wyświetlała się wyłącznie w języku angielskim, nawet jeśli wybrano inny język.

Fot. Riot Games / VALORANT

Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze