Jakie zmiany wprowadzi pierwsza aktualizacja League of Legends w 2021 roku?
Gracze nie zdążyli przyzwyczaić się jeszcze do poprzednich zmian League of Legends, a twórcy zapowiadają już kolejne. Jak będzie wyglądać pierwsza aktualizacja Summoner’s Rift w 2021 roku?
Podgląd nadchodzących zmian udostępnił za pośrednictwem Twittera Mark “Scruffy” Yetter – Design Director ds. League of Legends w Riot Games. Te dotyczyć będą osłabienia trzech bohaterów, wzmocnienia pięciu innych, a także spróbują zbalansować duet Yasuo & Yone.
Transformacji ulegnie również garść przedmiotów – przede wszystkim mitycznych. To właśnie modyfikacja cech ekwipunku wydaje się istotą zbliżającej się wielkimi krokami aktualizacji. Twórców najbardziej w zakłopotanie wprowadziła przede wszystkim Muramana. Właśnie jej Yetter poświęcił osobny wpis:
– Nie podobał nam się sposób, w jaki poprzednia zmiana Muramany (tylko efekty przy fizycznych zaklęciach) wpływała na wzorce wielu jej głównych użytkowników, takich jak Ezreal, Corki i inni. Dlatego cofamy tę zmianę i robimy prostsze osłabienie przedmiotu, aby przywrócić równowagę w grze – zakomunikował na Twitterze.
Łatka sygnowana numerem 11.1 wejdzie do obiegu 6 stycznia, wprowadzając tym samym pierwsze zmiany League of Legends w 2021 roku. Czego dokładnie będą dotyczyć? Przekonajcie się sami:
Osłabieni bohaterowie:
- Master Yi – czas odnowienia Q zwiększony z 18-14 do 18-16
- Fiddlesticks – czas odnowienia W zwiększony z 9-7 do 10-8
- Pantheon – regeneracja życia zmniejszona z 10 na 9; skalowanie W z AD zmniejszone ze 135-165% na 120-165%
Wzmocnieni bohaterowie:
- Ryze – koszt many Q zmniejszony z 40 do 42-32
- Qiyana – regeneracja zdrowia zwiększona z 8.5 na 9; regeneracja zdrowia co poziom zwiększona z 0.65 na 9; obrażenia od ataku zwiększone z 64 na 66
- Xayah – czas odnowienia E zmniejszony z 12-8 na 10-8; koszt many E zmniejszony z 40 na 30
- Karma – zwiększono podstawową wartość tarczy E z 80-200 na 80-240
- Gnar – zwiększono obrażenia Q Mega-Gnara z 5-165 na 25-205; Zwiększono czas spowolnienia Q Mega-Gnara z 15-35% na 30-50%; zwiększono zasięg E Mega-Gnara z 600 na 675; wydłużono czas trwania dodatkowej prędkości ataku z E Mini-Gnara z 4 na 6 sekund
Zmienieni bohaterowie:
- Yasuo – zmniejszono poziomowy wzrost wartości obrażeń z 3.2 na 2.2; Zaktualizowano umiejętność bierną pt. Droga Wędrowca: bonus od obrażeń krytycznych będzie miał teraz 150%, a konwersję obrażeń krytycznych zmieniono z 1% na 0.5 AD na 1% z 0.4 AD
- Yone – zmniejszono wartość obrażeń zdobywanych co poziom z 3 na 2. Zaktualizowano umiejętność bierną pt. Szlak Łowcy: bonus od obrażeń krytycznych będzie miał teraz 150%, a konwersję obrażeń krytycznych zmieniono z 1% na 0.5 AD na 1% z 0.4 AD
Przedmioty:
- Pieśń Bitewna Shurelyi – Zwiększono dodatkowa prędkość ruchu z 40% na 60%
- Kostur Archanioła – Zwiększono moc umiejętności z 60 na 65; Szafirowy Kryształ w procesie tworzenia zastąpiono Wzmacniającą Księgą
- Uścisk Serafina – Zwiększono moc umiejętności z 60 na 65
- Ioniańskie Buty Jasności Umysłu – Zwiększono przyśpieszenie umiejętności z 15 na 20
- Huragan Runaana – Zmniejszono koszt z 3400 na 2500 sztuk złota; zmniejszono obrażenia pocisków Furii Wiatru z 40-70% na 40%; zmniejszono obrażenia od ataku z 25 na 0; Kilof w procesie tworzenia zastąpiono Długim Mieczem
- Muramana – Szok aplikuje się już jedynie do fizycznych zaklęć; zwiększono koszt z 2600 na 2900 sztuk złota; Szafirowy Kryształ w procesie tworzenia zastąpiono Długim Mieczem; zmniejszono obrażenia pasywne Szoku z 4% na 2,5%; zwiększono manę przetwarzającą się na obrażenia od ataku z 2% na 2.5% przy aktywowaniu
- Mroczne Ostrze Draktharru – Zwiększono obrażenia od ataku z 55 na 60; Zmniejszono obrażenia Nightstalkera ze 100, +30% bAD, na 65, +25% bAD; zwiększono obrażenia od ataku w przypadku rozwoju Ornna z 70 na 75
- Hextechowy Pas Rakietowy- Zmniejszono obrażenia Supersonic ze 175-250, +15 AP, na 125, +15% AP; zwiększono przyśpieszenie umiejętności z 80 na 90; zwiększono dodatkowe zdrowie z 250 na 300; zwiększono przyśpieszenie umiejętności w przypadku rozwoju Ornna ze 110 na 120; zwiększono dodatkowe zdrowie w przypadku rozwoju Ornna z 350 na 400
- Nocny Żniwiarz – Zmniejszono obrażenia Soulrenda ze 125-200, +15 AP, na 125, +15% AP; Zwiększono przyśpieszenie umiejętności z 80 na 90; zwiększono dodatkowe zdrowie z 250 na 300; zwiększono przyśpieszenie umiejętności w przypadku rozwoju Ornna z 110 na 120; zwiększono dodatkowe zdrowie w przypadku rozwoju Ornna z 350 na 400
- Moc Trójcy – Zmniejszono obrażenia od ataku z 35 na 25; zwiększono przyśpieszenia umiejętności z 10 na 20; zmniejszono obrażenia od ataku w przypadku rozbudowy Ornna z 45 na 35; zwiększono przyśpieszenie umiejętności w przypadku rozbudowy Ornna z 15 na 25
- Chłeptacz Posoki – Zmniejszono obrażenia Unikalnego Cięcia ze 110% dodatkowego AD na 100% dodatkowego AD; zwiększono leczenie z Unikalnego Cięcia z 20% całkowitego AD, +12% brakującego zdrowia, na 25% całkowitego AD, +12% brakującego zdrowia; zmieniono proces kalkulowania Unikalnego Cięcia. Będzie bowiem liczone osobno od każdego trafionego przeciwnika
- Łamacz Falangi – Zmniejszono obrażenia Zatrymującego Cięcia ze 110% całkowitego AD na 100% całkowitego AD; zmniejszono obrażenia od ataku z 50 na 45; zwiększono przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20; zmniejszono obrażenia od ataku w przypadku rozbudowy Ornna z 60 na 55; zwiększono przyśpieszenie umiejętności w przypadku rozbudowy Ornna z 15 na 25
- Szpon Ciemnego Typa – Zmniejszono obrażenia Sandswipe (ze 100, +30% bAD na 65, +25% bAD; zwiększono przyśpieszenie umiejętności z 10 na 20; zwiększono przyśpieszenie umiejętności po robudowie Ornna z 15 na 25; zmniejszono obrażenia od ataku po rozbudowie Ornna z 80 na 75
- Przedmioty pod głębokie rany – Wydłużono czas trwania debuffa z 2 na 3 sekundy
Fot. Riot Games