
Targi esportowej mody? Niebawem rusza Esports Fashion Week
We Are Nations oficjalnie zostało drugą marką, która weźmie udział w Esports Fashion Week. To dobry moment na to, aby przybliżyć nieco genezę nietypowego, jak na warunki naszej branży wydarzenia.
Esports Fashion Week zakłada wprowadzenie do branży esportowej tradycyjnej koncepcji “tygodnia mody”. Sezonowe wydarzenia wypełnione unikalną treścią mają promować uczestniczące marki i stworzyć przestrzeń do prezentacji najnowszych kolekcji odzieżowych dla esportowców oraz ich kibiców.
Organizatorzy zamierzają popchnąć do przodu rozwój esportowej mody, demonstrując różnorodną i kreatywną scenę. Starają się przy tym ogarnąć szerszą społeczność, kładąc podwaliny na naszych sezonowych pokazach. Ich format ma być z kolei uzupełniony oryginalną i wnikliwą treścią, aby jeszcze bardziej połączyć i zaangażować odbiorców.
– W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił błyskawiczny wzrost profilu mody w esporcie. Większa liczba osób uczestniczy w tej kulturze, cieszy się branżą i w nią inwestuje, a konsumenci i marki łączą się dzięki kluczowym trendom i zmieniającym się krajobrazem – mówi Owen Fish, współzałożyciel i wiceprezes ds. strategii i operacji.
Do tej pory udział w “tygodniu esportowej mody” potwierdziła firma H4X, a także – co właśnie ogłoszono – We Are Nations. Obie marki podczas wydarzenia zaprezentują nowe linie odzieżowe, a także wystawią swoich przedstawicieli w radzie projektu.
Tylko w tym roku H4X podpisało wieloletnią umowę partnerską z OverActive Media i współpracowało z Nickiem “Nickmercsem” Kolechffem z FaZe Clanu. We Are Nations ma natomiast na koncie odzież i gadżety esportowe produkowane we współpracy z G2 Esports, Virtus.pro, ENCE, Astralis oraz EXCEL.
– Wierzę, że koncepcja ta jest przyszłością mody esportowej i nie mogę się doczekać podróży z ciągle rozwijającym się zespołem – zaznaczył Warren Fish, współzałożyciel Esports Fashion Group.
– Uruchomienie Esports Fashion Group wraz z naszymi partnerami oznacza nowy rozdział w rozwoju branży. Nie możemy się doczekać, aby podzielić się szczegółami naszego 5-10-letniego planu wdrożenia. Wszystko w imię zwiększenia kreatywności branży i rozwoju naszej wizji mody w esporcie – dodał Ali Rezvan, współzałożyciel i prezes Esports Fashion Group.
Scena pozwalająca promować wspólne projekty esportowo-modowe wydaje się być pomysłem nie tylko ciekawym, ale też niezwykle rozwojowym. Biorąc pod uwagę kierunek, w którym od kilku lat zmierzają współprace esportowych organizacji z markami odzieżowymi, platforma tego pokroju bez wątpienia znajdzie zainteresowanie.
Tylko w 2021 roku G2 Esports ogłosiło partnerstwo z adidasem i Ralphem Laurenem. Gucci ma na koncie kampanie współtworzoną z Fnatic. Louis Vuitton współpracowało z Riot Games przy organizacji Worldsów. Anti Social Social Club zwiększało swoje zasięgi dzięki FaZe Clanowi czy Astro Gaming. A to tylko kropla w morzu podobnych inicjatyw.
Trudno jednak powiedzieć, w którą stronę ewoluuje Esports Fashion Week. Aktualnie wydaje się, że tragi kuszą firmy organicznie związane z branżą esportową. Należy zadać więc pytanie, czy luksusowe marki, które nieśmiało stawiają pierwsze kroki w świecie gamingu, również zainteresują się podobną ekspozycją.
Pilotażowy Esports Fashion Week zadebiutuje w trzecim kwartale 2021 roku.
Fot. Esports Fashion Week