Esport znów przed Igrzyskami Olimpijskimi. Czas na Tokio 2020!

Esport znów przed Igrzyskami Olimpijskimi. Czas na Tokio 2020!

11.09.2019, 09:37:00

Pamiętacie turniej StarCrafta II poprzedzający Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu? Zgodnie z oczekiwaniami środowiska był to dopiero początek esportowego cyklu współorganizowanego przez Intel oraz Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Kolejny przystanek? Tokio 2020!

Intel oficjalnie ogłosił już, że swoją technologią oraz esportowymi kompetencjami uatrakcyjni Letnie Igrzyska Olimpijskie, które w 2020 roku odbędą się w Tokio. Tym razem – w ramach cyklu Intel World Open – dyscypliną wybijającą rytm wirtualnej rywalizacji nie będzie jednak StarCraft II. Organizatorzy dali bowiem szansę tytułom cieszącym się niewielką popularnością nad Wisłą. Mowa o Rocket League oraz Street Figter V.

Przed startem poprzedzającego Igrzyska turnieju należy wyłonić uczestników. Kwalifikacyjny proces rozpocznie się na początku 2020 roku w Internecie i zostanie otwarty dla wszystkich graczy spełniających regulaminowe wymagania. Najlepsi z sieciowej fazy o wyjazd do Japonii powalczą jednak podczas wydarzenia LAN-owego. I to w Polsce! Ostateczny etap eliminacyjny zorganizowany zostanie w Katowicach. Zaplanowano go na czerwiec przyszłego roku.

Finały Intel World Open odbywać się będą natomiast od 22 do 24 lipca w tokijskim Zepp DiverCity, stanowiąc oficjalne preludium do Letnich Igrzysk Olimpijskich. W puli nagród każdej z dyscyplin ulokowano po 250 tysięcy dolarów. 

Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Pjongczangu stanowiły naszą pierwszą współpracę z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim i oczekujemy, że w nadchodzących latach relacja ta znacznie się pogłębi – powiedział Rick Echevarria, dyrektor generalny programu olimpijskiego w firmie Intel.

Po bardzo udanym wydarzeniu w Pjongczangu z przyjemnością wznawiamy współpracę z firmą Intel, aby wprowadzić kolejną erę technologii na Igrzyska Olimpijskie w Tokio 2020 – dodał Timo Lumme, dyrektor zarządzający IOC Television and Marketing Services. – Rozszerzenie współpracy z Intelem pozwala nam zapewnić najlepsze wrażenia i technologię wszystkim fanom olimpijskim, którzy biorą udział w naszych wydarzeniach oraz oglądającym z całego świata – kontynuował.

Esport jest zaledwie namiastką działań partnerskich Intela, Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego i Tokijskiego Komitetu Organizacyjnego. Podstawą współpracy wspomnianych podmiotów jest zrewolucjonizowanie kultowego wydarzenia pod kątem technologicznym. Igrzyska stanowią bowiem dla Intela możliwość zaprezentowania technologii, które umożliwiają sportowcom, kibicom na stadionach i fanom przed odbiornikami jeszcze intensywniejsze uczestnictwo w zmaganiach.

„Romans” Intela z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim rozpoczął się przy okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Pjongczangu. Przed rozpoczęciem mistrzostw zorganizowano wówczas zawody w StarCrafta II spod dobrze znanego szyldu IEM. Uczestniczył w nich m.in. Mikołaj „Elazer” Ogonowski. Polak ostatecznie dotarł do półfinału, przegrywając z późniejszą triumfatorką – Sashą „Scarlett” Hostyn.

Tagi:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze