devils.one i Kinguin pomogły stworzyć licencjackie studia esportowe

devils.one i Kinguin pomogły stworzyć licencjackie studia esportowe

29.07.2021, 18:53:21

Wyższa Szkoła Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej w Pruszkowie utworzyła studia esportowe I stopnia na poziomie licencjackim. Uczelnia ściśle współpracowała przy tym z devils.one oraz Kinguin.

 Zajęcia prowadzone będą w trybie zdalnym, a – jak czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym – “studenci będą mogli liczyć na doświadczoną, wykwalifikowaną kadrę wykładowców. W jej skład wchodzić będą założyciele organizacji esportowych, menedżerowie, eksperci, a także trenerzy, zawodnicy oraz influencerzy esportowi.

Absolwenci cykl nauczania będą mogli zwieńczyć uzyskaniem dwóch dyplomów: z zakresu zarządzania, a także zarządzania esportem. Dodatkowo – studenci już w trakcie nauczania uzyskają legitymację “instruktora esportu”. Docelowo w Wyższej Szkole Kultury Fizycznej i Turystyki im. Haliny Konopackiej w Pruszkowie młodzi ludzie mają zdobywać wiedzę o strukturach organizacji esportowych i sposobie zarządzania nimi.

Zajęcia nie ograniczą się jednak wyłącznie do segmentów teoretycznych. W celu praktycznego rozwoju umiejętności dla studentów otwarte będą letnie praktyki m.in. w Kinguin Esports Performance Center w Warszawie, czy Kinguin Esports Lounge w Gdańsku.

Kierunek studiów pozwoli słuchaczom brać czynny udział w tworzeniu i zarządzaniu m.in. drużynami esportowymi, eventami w sektorze. Studenci będą ponadto kompetentni do zarządzania działami esportowymi w przedsiębiorstwach spoza branży, które potrzebują pracowników z wiedzą o funkcjonowaniu sportu elektronicznego – czytamy w oficjalnym ogłoszeniu prasowym.

Studenci poznają różne struktury organizacyjne powszechnie spotykane w esporcie, sporcie oraz szeroko pojętej branży rozrywkowej. Zaznajomią się również z czynnikami, które przyczyniają się do sukcesu przedsiębiorstw w esporcie, w tym branding, zarządzanie projektami, pozycjonowanie, infrastruktura i źródła finansowania. Zdobędą interdyscyplinarną wiedzę praktyczną, którą uzyskają od ekspertów ze świata esportu, sportu, prawa, finansów i mediów – tłumaczją dalej twórcy.

Oferta zajęć specjalizacyjnych:

  • Społeczno-prawne problemy działalności esportowej,
  • Psychologia esportu,
  • Finansowe aspekty prowadzenia drużyny esportowej,
  • Ryzyka i nieuczciwe praktyki związane z zakłócaniem rywalizacji i współzawodnictwa w esporcie,
  • Prawo w Internecie a esport,
  • Teoria sportu a ekosystem esportu,
  • Marketing i komunikacja w esporcie,
  • Budowanie modeli biznesowych w esporcie,
  • Analiza statystyczna wydarzeń esportowych,
  • Zarządzanie organizacją esportową,
  • Metody szkoleniowe i treningowe w esporcie,
  • Zarządzanie projektami esportowymi z uwzględnieniem środowiska cyfrowego,
  • Tworzenie treści cyfrowych w esporcie.

Na liście wykładowców widzimy między innymi Darię Rupniewską – CEO devils.one. To ona odpoiwada za koncept i program studiów w części esportowej.

Absolwenci studiów mogą nie tylko zarządzać organizacją czy ludźmi, ale także projektami czy community. Zapotrzebowanie na tego typu wykształcenie to obecnie realna potrzeba w branży esportowej. Znając wymagania i deficyty w różnych organizacjach z branży, proponujemy studia adekwatne do potrzeb, z ekspercką kadrą i z opcją nauczania w pełni zdalnego, na terenie całej Polski. Dość nowatorskim podejściem jest także bezpośrednie zaproszenie influencerów ze świata gamingu do podzielenia się swoją wiedzą w ramach wykładów gościnnych. Już od pierwszego roku mamy nadzieję dostarczyć studentom wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną – przekonuje.

W kadrze pedagogicznej nie zabraknie również Pawła Książka – byłego redaktora naczelnego Weszło Esport, a dziś Esports Strategy & Content Directora w Kinguin. 

Edukowanie o esporcie jest bardzo ważne nie tylko dlatego, by promować i pokazywać dobre strony branży, ale też przez to, by uświadamiać ludzi o tym, z jakimi problemami spotykają się gracze, drużyny czy organizatorzy turniejów. Dlatego cieszymy się, że będziemy mogli przyczynić się do postawienia następnego kroku w tworzeniu kierunków esportowych w szkołach i na uczelniach, mając jednocześnie nadzieję, że to pomoże w przygotowaniu kolejnych specjalistów do pracy w tym specyficznym, ale ekscytującym środowisku – zapewnia.

Oprócz tego zajęcia ze studentami prowadzić będą Szymon Kubiak, Kasper Gutkowski, Natalia Koperska, Karolina Kałużyńska, Wiktoria Małachowska, Piotr Matuszewski, Dominik Kozieł, Mateusz Marchewka, dr Jacek Markowski, Mateusz Matysiak, Arkadiusz Jędrusik czy Jakub Schabowski.

Prywatne studia potrwają sześć semestrów.Czesne za semestr wynosi 2 250 złotych. Więcej informacji o ofercie kierunku znaleźć pod tym linkiem.

Fot. Kinguin

Tagi:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze