Brąz wbity, więc czas na przedsezonowy patch!
Ogromna aktualizacja wjeżdża na serwery League of Legends. Jak co roku nadszedł czas na przedsezonowy patch, który tym razem wprowadził największe zawirowania w przedmiotach w historii całej gry. Riot Games wywraca ligową rzeczywistość do góry nogami!
– Ponownie nadeszła ta pora! Czas na przedsezon, a w tym roku nadciągamy z ogromnymi zmianami w sklepie z przedmiotami, który otwieracie w każdej grze. Chcemy wznieść część waszych ulubionych przedmiotów na nowy, majestatyczny poziom — zwany mitycznym. Jak zwykle będziemy bacznie obserwować wszystkie wskaźniki wyważenia, które nakreśliliśmy w tym roku, by sprawdzić, jak zmiany te wpłyną na ogólny stan mety naszych weteranów. Ponadto kolejnym dużym celem przeróbki przedmiotów jest sprawienie, by system ten był bardziej intuicyjny dla wszystkich graczy (zarówno weteranów, jak i tych nowych), więc dajcie nam znać, co o tym myślicie! – czytamy w tekście z opisem zmian wydanym przez Riot Games.
Zmiany w przedmiotach
Na przestrzeni całego 2020 roku Riot Games stopniowo przygotowywało graczy do tego, że po zakończeniu sezonu sklep oraz przedmioty czeka prawdziwa rewolucja. Po wprowadzeniu patcha nie jesteśmy jednak pewni, czy rewolucja to w ogóle właściwe słowo, bo w grze pojawiło się mnóstwo nowych części ekwipunku. Dodatkowo sam sklep doczekał się znaczącego liftingu, co ma sprawić, że będzie on bardziej przystępny i czytelny dla tych, którzy po raz pierwszy będą odkrywać świat League of Legends.
Pełną listę nowych przedmiotów wraz z ich szczegółowym opisem w polskiej wersji językowej znajdziecie w tym miejscu.
Zmiany dotyczące statystyk i run
Przebudowa zagościła również w systemie statystyk. Czas odnowienia umiejętności przestanie być wyrażany za pomocą wartości procentowych i od teraz będzie traktowany jako „skrócenie czasu odnowienia”. – Skrócenie czasu odnowienia było coraz bardziej wartościowe wraz z jego wzrostem. Każdy procent skracał wasze czasy odnowienia o taką samą wartość, odejmował, powiedzmy, sekundę ze 100 sek. czasu odnowienia. Ta sekunda nie ulegała zmianie, nawet gdy czas odnowienia malał. W przypadku tego samego 100 sek. czasu odnowienia wasz 31. pkt. procentowy skrócenia czasu odnowienia odejmował sekundę z pozostałego 70 sek. czasu odnowienia, co stanowi więcej niż 1%. Z tego powodu na czas odnowienia musiał zostać nałożony 40% limit, by uniknąć sytuacji, w której ta statystyka wymknęłaby się spod kontroli. Z tego powodu wiele przedmiotów traciło na wartości, gdy osiągnęliście już limit skrócenia czasu odnowienia – czytamy w opisie patcha.
W skrócie – matematyczne czary, których nie rozumiemy. Ale brzmi spoko.
Zmian doczeka się również wampiryzm, gdyż do kradzieży życia będą się od teraz zaliczać obrażenia fizyczne zadawane przez efekty przy trafieniu. Pojawia się więc umiejętność „fizyczny wampiryzm”, która pozwala leczyć się zabójcom zadającym obrażenia atakami oraz umiejętnościami. Najbardziej efektywny będzie z kolei Wszechwampiryzm, który jak sama nazwa wskazuje, będzie leczyć przy zadawaniu obrażeń wszelkimi źródłami.
Delikatnego osłabienia doczekały się też trafienia krytyczne, a ze zmianami statystyk poszły też zmiany w runach, które w zależności od różnych czynników musiały zostać osłabione lub całkowicie odmienione.
Zmiany w bohaterach
Nowy patch oznacza oczywiście pracę nad balansem bohaterów. Zmiany w przedmiotach, statystykach czy runach musiały siłą rzeczy sprawić, że poszczególni championi stracili w teorii na sile, co nie powinno być jednak szczególnie widoczne z uwagi na wspomniane wcześniej nowości.
Poprawki, podobnie jak w przypadku przedmiotów, dotyczą dużej liczby bohaterów, o których szczegółowo możecie przeczytać w tym miejscu.
Inne
Naturalnie cała aktualizacja wprowadza również mnóstwo drobnych poprawek i kosmetycznych zabiegów dotyczących zarówno gry, jak i klienta. Premiery doczekają się również nowe skórki.
Fot. Riot Games