bogdan: Nie chcę umniejszać EMP, ale w obecnej sytuacji wybór PLE wydawał się logiczny

bogdan: Nie chcę umniejszać EMP, ale w obecnej sytuacji wybór PLE wydawał się logiczny

05.08.2021, 21:36:04

Muszę przyznać, że bacznie przyglądam się rozwojowi Polskiej Ligi Esportowej i zauważam, że z sezonu na sezon wygląda to coraz lepiej. Organizatorzy słuchają feedbacku i każdy następny sezon oferuje  lepszą jakość – mówi nam Jędrzej “bogdan” Rokita o rezygnacji Illuminar Gaming z drogi na ESL Mistrzostwa Polski.

Illuminar Gaming przed kilkoma godzinami ogłosiło pełny skład Counter-Strike: Global Offensive. Jednocześnie – za sprawą redakcji Esportmania – stało się jasnym, że zespołu spod sztandaru Wielkiego Oka nie zobaczymy w walce o ESL Mistrzostwa Polski. O odsłonięcie kulisów podjętej decyzji poprosiliśmy trenera formacji – Jędrzeja “bogdana” Rokity. 

Co zmotywowało was do rezygnacji z walki o ESL Mistrzostwa Polski?

Już od dawna rysował się w mojej głowie pomysł drużyny, która nie uczestniczy w obu rozgrywkach. Jako osoba odpowiedzialna za terminarz i logistykę już w AVEZ miałem niemałe kłopoty, żeby w jednym tygodniu znaleźć czas dla mojej drużyny na ESL Mistrzostwa Polski, Polską Ligę Esportową, ówczesne ESEA Mountain Dew League i częste zaproszenia do europejskich rozgrywek.

Krótko mówiąc – przeładowanie rozgrywkowego harmonogramu nie sprzyja zrównoważonemu rozwojowi?

W AVEZ brak czasu na treningi czy odpoczynek i stagnacja w grze była dla mnie zauważalna gołym okiem i odbijała się na wynikach. Najnormalniej w świecie brakowało godzin w tygodniu do dobrego przygotowania się na każdy mecz i zmienienia zagrywek, aby nie być czytelnym. Krótko mówiąc – co za dużo, to niezdrowo.

Z nowym składem Illuminar dochodzi jeszcze faktor mocno ograniczonego czasu, który wynika z tego, że w większości chłopacy chodzą jeszcze do szkoły i nie mamy całej doby na treningi. Fundamentem tego projektu są młodzi, perspektywiczni zawodnicy, więc stawiamy na efekty długofalowe i ich rozwój. Musieliśmy z którychś rozgrywek po prostu zrezygnować.

Czy wraz z zarządem nie boicie się, że brak prezencji w rozgrywkach tego pokroju odwróci od was wzrok kibiców?

Wydaję mi się, że widownia Polskiej Ligi Esportowej i ESL Mistrzostw Polski w dużej mierze się pokrywa, więc mało komu nasze spotkania umkną. Może właśnie fakt, że będziemy rzadziej stawać do walki z innymi polskimi drużynami, stworzy większe zainteresowanie wokół naszego składu?

Illuminar Gaming prezentuje pełny skład. Na pokładzie kolejny kogut!

Czemu postanowiliście zrezygnować właśnie z EMP, a nie PLE? 

Wybór był bardzo prosty. Jako Illuminar Gaming mieliśmy zagwarantowanego slota do PGE Dywizji Mistrzowskiej, a do ESL Mistrzostw Polski musielibyśmy się przebijać przez otwarte kwalifikacje. 

Muszę przyznać, że bacznie przyglądam się rozwojowi Polskiej Ligi Esportowej i zauważam, że z sezonu na sezon wygląda to coraz lepiej. Organizatorzy słuchają feedbacku i każdy następny sezon oferuje  lepszą jakość. Nie chcę tutaj umniejszać wagi ESL MP, bo są to rozgrywki o olbrzymiej historii, potężnym prestiżu i świetnym zapleczu organizacyjnym, ale w obecnej sytuacji wybór PLE wydawał się logiczny.

Czyli jeden z organizatorów wymagał od was potencjalnej wyłączności?

Według mojej wiedzy żaden z organizatorów nie wymaga wyłączności na własne rozgrywki.

To jednorazowy epizod i w kolejnym sezonie przystąpicie do kwalifikacji, czy szykujecie się na dłuższe rozstanie?

Jeżeli chodzi o schemat grania tylko jednych z dwóch rozgrywek regionalnych, to chciałbym przy nim zostać jak najdłużej. Jednak w przyszłości wszystko może się zdarzyć i na pewno nie będziemy za sobą palić mostów.

***

Illuminar Gaming nie jest jedyną organizacją z krajowego topu, która postanowiłą ominąć w tym sezonie ESL Mistrzostwa Polski. Redakcja Cybersport.pl poinformowała dziś o tym, że podobną decyzję podjęli również przedstawiciele Izako Boars.

A to być może nie koniec podobnych wiadomości.

Izako Boars rezygnuje z udziału w ESL Mistrzostwach Polski

Fot. Polska Liga Esportowa

Tagi:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze