
Balenciaga x Fortnite? Dostaliśmy limitowaną kolekcję ciuchów nie tylko wirtualnych
Balenciaga i Fortnite łączą siły. Luksusowa marka odzieżowa wprowadziła do sklepu linię ubrań we współpracy z Epic Games. W grze pojawiły się natomiast skórki wzorowane na modelach z kolekcji kultowego domu mody.
Balenciaga Fit Set – tak nazywać będzie się najnowsza seria skinów, która wzbogaci garderobę najpopularniejszych postaci w grze: Ramireza, Knighta, Doggo i Banshee. Skórki powstały w oparciu o cyfrową wersję najnowszych projektów luksusowej marki. Stroje wzbogacono ponadto backblingami Balenciaga, kilofami, lotniami i innymi akcesoramii znanymi z Fortnite.
Wirtualne stroje nie są jedynym elementem współpracy. W sklepie Balanciaga pojawiła się limitowana kolekcja ciuchów stworzonych we współpracy z Fortnite. Na liście produktów widzimy czapki, t-shirty, bluzy czy kurtki z logotypami obu marek. Odzież w kolorach czerwonym, białym i czarnym trafiła na pułki 20 i 21 września.
– Wzięliśmy cztery ulubione przez fanów postacie z Fortnite i sięgnęliśmy do archiwum Balenciagi, aby stworzyć skrupulatnie odwzorowane stroje i różnorodne akcesoria. Wygląd został zainspirowany elementami z kilku kolekcji Balenciaga – powiedziała w rozmowie z HYPEBEAST Emily Levy, starszy menedżer ds. partnerstwa w Epic Games.
– W ścisłej współpracy z zespołem projektowym Balenciagi nasi artyści z Epic wykorzystali nowe techniki w Unreal Engine, aby dokładnie odwzorować wygląd i styl kultowych tkanin oraz projekty podczas tworzenia nowego zestawu strojów – dodała.
– Nasza współpraca z Epic właściwie nie zaczęła się od Fortnite. Jej początek pamięta naszą pierwszą grę wideo – Afterworld, którą stworzyliśmy przy użyciu silnika Unreal Engine, aby przedstawić jesienną kolekcję 2021 – zaznaczyła w oświadczeniu Demna Gvasalia, dyrektor artystyczna Balenciaga. w oficjalnym oświadczeniu.
– Od tego momentu nadal inspirujemy się kreatywnością społeczności Unreal i Fortnite. Było dla mnie całkowicie sensowne, żeby kontynuować współpracę przy tworzeniu autentycznych stylizacji Balenciaga dla Fortnite i nowej fizycznej serii odzieży Fortnite dla naszych sklepów – kontynuowała.
Śmietanka rapu i gwiazdy Internetu podczas otwarcia The Collective
Luksusowe marki modowe ochoczo nawiązują współprace z esportowymi projektami. Nie tak dawno Ralph Lauren związał się z G2 Esports, na mocy czego Martin “Rekkles” Larsson wystąpił w reklamie Wibledona. Fnatic na liście partnerów ma m.in. Gucci. Louis Vuitton zaprojektował swego czasu trofeum mistrzostw świata League of Legends. Anti Social Social Club zwiększało swoje zasięgi dzięki FaZe Clanowi czy Astro Gaming.
A to tylko wierzchołek góry lodowej wyjątkowych kooperacji. Na polskim podwórku dla przykładu Paweł Sabarański z Grail Point otworzył wraz z Dariuszem Mioduskim The Collective – projekt łączący środowiska mody, muzyki, sportu i gamingu.
Fot. Balenciaga