Aktualizacja VALORANTA: do rankedów tylko 10 gier

08.12.2020, 18:39:02

VALORANT wprowadził aktualizację o numerze 1.14, która niesie za sobą szereg zmian w mapach, agentach czy Iceboxie. Z ważnych modyfikacji należy wyróżnić zmniejszenie liczby wymaganych gier nierankingowych do 10, by móc grać rankedy. Co jeszcze przynióśł update?

Agenci

Sage:

Kula Bariery

  • Nie można rzucić Kuli Bariery w trakcie fazy zakupów.
    • Mimo że był to hotfix mający na celu uniemożliwienie wykorzystywania luk Omenem, ta zmiana jest na tyle konkretna, że naszym zdaniem tworzy spójną całość z innymi ograniczeniami związanymi ze ścianami. Większość umiejętności używanych podczas fazy zakupów powinna spełniać rolę bardziej użytkową.
  • Po umocnieniu Bariera nie traci już punktów zdrowia z upływem czasu – ich zanik rozpoczyna się na kilka sekund przed jej zniknięciem.
    • Jesteśmy zadowoleni z funkcjonalności umocnionej Bariery, jednak chcemy dokonać pewnych zmian, by zapobiec złagodzeniu skutków kontry wykorzystującej umocnienie, jednocześnie nagradzając grających Sage za skuteczne umacnianie swoich ścian. Usuwając złagodzenie kontry, jesteśmy w stanie pracować nad nagradzaniem tych graczy, którym uda się skutecznie umocnić bariery.

Mapy

ICEBOX

W tej aktualizacji zmiany na Iceboxie skupiają się na uproszczeniu punktu A i ograniczeniu wysokości niektórych obszarów pozwalających na ruch w pionie na tej mapie.

  • Ograniczono wysokość obszaru taśmy A i połączono go rampą z platformą poniżej.
    • Dzięki temu obszar taśmy A zbliży się poziomem do pozostałych miejsc umożliwiających poruszanie się w pionie po tym punkcie.
    • Namierzanie celów znajdujących się wyżej wymaga teraz mniejszego ruchu celownikiem w pionie.
  • Dodano przejrzystą bramę, której nie można przekroczyć na najniższym poziomie.
    • Przemieszczanie się powinno być bardziej przewidywalne z perspektywy atakujących ten punkt i obrońców próbujących go odzyskać.
  • Nachylono ścianę (pierwsze zdjęcie) i zamieniono skrzynie z promienitem na mniejszy obiekt (drugie zdjęcie).
    • Dzięki temu atakujący powinni mieć ułatwione dojście do punktu, zaś obrońcy możliwość, by szybciej go odzyskać.
  • Zmniejszono wysokość żółtego kontenera.
    • Pozwala to oczyścić górną część kontenera z wielu miejsc, a także ogranicza konieczność nadmiernego przesuwania celownika podczas namierzania stojących na kontenerze celów.

Tryby

Chcecie rozegrać „Bitwę na śnieżki” w gronie znajomych (i zapewne nieprzyjaciół)? Ten ograniczony czasowo tryb pojawi się 15 grudnia i będzie dostępny przez dwa tygodnie do 29 grudnia. Rozegrajcie partię „Bitwy na śnieżki”, by zdobyć tematyczną przywieszkę, która będzie dostępna w przyszłości.

  • Drużynowy Deathmatch 5 na 5:
    • Wygrywa pierwsza drużyna, która zdobędzie 50 zabójstw.
    • Odradzanie jest włączone, więc będziecie mogli z powrotem wskoczyć do gry.
  • Wyrzutnia śnieżek jest bronią z wyboru:
    • Killjoy skonstruowała niestandardową wersję wyrzutni Mołotowów Brimstone’a.
    • Śnieżki bazujące na pociskach mają określony czas lotu i jego tor po łuku (celujcie, biorąc poprawkę na ruch celu).
    • Nieskończone śnieżki – strzelajcie, ile wlezie!
  • Niekończąca się obfitość prezentów – wzmocnienia:
    • Prezenty mnożą się na mapie – czasami pojawia się portal, a wraz z nim lawina podarunków.
    • Każdy otwarty (strzelcie w niego) prezent zapewnia wzmocnienie.
    • W danym momencie możecie korzystać tylko z jednego z każdego rodzaju wzmocnień, więc dzielcie się zdobyczami z innymi.
    • Gdy zginiecie, stracicie wzmocnienia, ale inni będą mogli je przejąć.
  • Rodzaje prezentów:
    • Szybki Ostrzał – strzelajcie jeszcze szybciej.
    • Rosnąca Śnieżka – rośnie podczas lotu.
    • Rykoszet – umożliwia sztuczki ze śnieżkami odbijającymi się od ziemi i ścian.
    • Łyżwy – suńcie szybko i stylowo. I skaczcie wyżej!
  • Mapy:
    • 1 tydzień: sprawdźcie w akcji świąteczną wersję mapy Icebox (tylko w „Bitwie na śnieżki”).
    • 2 tydzień: „Bitwa na śnieżki” dostępna będzie na wszystkich obecnych mapach.
  • Postęp:
    • 750 PD za każdą ukończoną grę oraz 150 dodatkowych PD za zwycięstwo.
    • Tryb „Bitwa na śnieżki” nie zapewnia postępu w misjach.

Gry rankingowe

  • Zdobywanie rang zostało zaktualizowane, by ułatwić wyjście z najniższych rang.
    • Opcja ta była dotychczas wyłączona z uwagi na utraty płynności gry.
  • Odznaka rangi aktu ponownie jest widoczna na kartach graczy w grze.
    • Problemy z wydajnością, takie jak utrata płynności, zostały naprawione wraz z optymalizacją wydajności przy śmierci.
  • Strona kariery: historia gry oraz rangi aktu zostały rozdzielone i mają odrębne sekcje.
    • Wciąż można podejrzeć historię gry oraz postęp rangi aktu swoich znajomych.

Sklep

  • Sprawdźcie najnowszą funkcję – przedstawiamy Nocny.Rynek.
    • Każdy gracz będzie miał 6 szans na otrzymanie ze zniżką losowej skórki broni typu: wybrana, luksusowa lub premium.
    • Start 10 grudnia.

Społeczność

  • Wymagania do odblokowania gry rankingowej zmieniono z konieczności rozegrania 20 gier nierankingowych na wygranie 10 gier nierankingowych.
    • Mamy nadzieję, że ograniczy to liczbę graczy, którzy zbyt często opuszczają grę lub celowo giną w grach nierankingowych, co jest domeną graczy chcących jak najszybciej odblokować tryb rankingowy.
  • Do menu „Zgłoś gracza” dodano pole tekstowe, dzięki czemu będziecie mogli przekazać więcej informacji na temat powodu zgłoszenia, jeśli zechcecie.
  • Gracze mogą teraz dodawać znajomych w grze za pośrednictwem listy graczy dostępnej pod klawiszem Escape.
    • Dodawajcie do znajomych swoich kolegów z drużyny lub przeciwników, jeśli dobrze grało wam się w ich towarzystwie, by w przyszłości stoczyć z nimi kolejne boje

Systemy gry

  • Ręczne odzyskanie stanu gry:
    • W przypadku, gdy organizatorzy turnieju muszą odtworzyć grę lub rozegrać ją od konkretnej rundy, mogą tego dokonać dzięki naszemu narzędziu do ręcznego odzyskiwania.
  • Kamery kinowe:
    • Rozmieściliśmy kamery kinowe dla obserwatorów w różnych miejscach na każdej mapie.
    • Obserwatorzy mogą wcisnąć klawisze Shift + numer gracza, by przejść do najlepszej kamery kinowej i śledzić z niej akcję.
    • Obserwatorzy mogą natychmiast opuścić kamerę kinową i przejść do kamery swobodnej.
    • Mamy mnóstwo pomysłów na dodatkowe funkcje, dlatego wypatrujcie zmian w przyszłości.
  • Podążanie za pociskiem:
    • Obserwatorzy mogą teraz podążać za pociskiem wystrzelonym przez gracza (domyślny klawisz – F).
    • Kamera obserwatorów pozostanie w miejscu docelowym pocisku i przejdzie do kamery swobodnej.
  • Minimalny HUD na czas transmisji:
    • Obserwatorzy, którzy zamierzają transmitować rozgrywki, mogą włączyć „Minimalny HUD na czas transmisji” w opcjach lobby gry niestandardowej, by zminimalizować informacje widoczne na ekranie w celu wykorzystania własnych nakładek.
  • Śledzenie obserwatora:
    • Obserwatorzy mogą zablokować widok na ekranie innego obserwatora (będą pasażerem, a nie kierowcą).
    • Domyślne klawisze śledzenia poprzedniego/następnego obserwatora: „[” oraz „]”.
    • Obserwatorzy mogą wykorzystać przypisane graczom numery na minimapie, by przeskoczyć bezpośrednio do danego gracza.

Naprawione błędy

  • Naprawiono błąd, w wyniku którego na kilku mapach można było umieścić działko Killjoy pod ziemią.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego Omen mógł teleportować się poza barierę fazy zakupów.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego wciśnięcie klawisza „Naciśnij, aby mówić” w trakcie pisania na czacie włączało czat głosowy.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego w przypadku części graczy odchodzących od komputera ograniczenia kolejki resetowały się.
Tagi:
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze