
Aktualizacja CS:GO: Odświeżenie map da kolejne życie Dustowi2
Kiedy Europejczycy przekręcają się z jednego na drugi bok w wygodnych łóżkach, wujek Valve nie śpi. Kolejna aktualizacja CS:GO stała się faktem, odświeżającą sześć głównych map. Sporych poprawek doczekał się przede wszystkim Dust2, ale również ogólna widoczność modeli graczy.
– Od czasu wydania CS:GO w 2012 r. otrzymywaliśmy wiele opinii na temat trudności związanych z wykrywaniem przeciwników. Z uwagi na to, że każda mapa w grze cechuje się różnym oświetleniem i natężeniem szczegółów, nawet postacie zaprojektowane do dobrej widoczności na mapie mogą się w niektórych miejscach zgubić, gdy ogląda się je pod określonym kątem w określonym miejscu – zaznacza ekipa deweloperska.
– Będziemy nadal zajmować się opiniami na temat konkretnych problemów, wprowadzając poprawki do map. Dziś wprowadzamy ponadto kilka nowych ulepszeń w sposobie renderowania postaci – czytamy dalej.
[GAMEPLAY]
- Dodano zaawansowane ustawienie wideo „zwiększ kontrast gracza”, które poprawia czytelność zawodników w sytuacjach o niskiej widoczności.
[AGENCI]
- Poprawiono niektóre tekstury agentów dla lepszej widoczności.
[RÓŻNE]
- Skorygowano geometrię kolizji upuszczonej C4
- Naprawiono zacinanie się kamery pilota drona w strefie zagrożenia, gdy ten otrzymał obrażenia od poparzenia.
- Dodano animację wysunięcia łuski dla ostatniego wystrzelonego pocisku Deasert Eagle’a.
[RENDERING]
- Drobne optymalizacje streamingu tekstur.

Aktualizacja CS:GO znacznie poprawiła widoczność modeli w problematycznych miejscach mapy. Fot. Valve
[MAPY]
Overpass:
- Usunięto spore pokłady bluszczu znajdującego się przy łazienkach w pobliżu bombsite’u A
- Usunięto wąskie okna w łazienkach od strony bombsite’u
- Usunięto rower przy miejscówce nazywanej „piknikiem” na długiej A
- Rozjaśniony tunel łącznika
- Rozjaśniony resp terrorystów
- Dodano – jak zaznacza producent – „ładne” wykończenie kamieniem
Dust2:
- Odwrócono drzwi na środku
- Uproszczone tło podczas patrzenia się z tuneli B w kierunku ciężarówki na środku
- Zmieniono odległość początkową mgły z 1000 na 512, zmieniono maksymalną gęstość z .2 na .4
- Podniesione okna w okolicy rampy na bombsite A, aby postacie były bardziej widoczne
Mirage:
- Usunięto stos śmieci na środku
- Przycięto rośliny na respie terrorystów prowadzącym w kierunku apartamentów
- Zwiększono jasność w oknie marketu
- Usunięto „ciche zejście” z balkonu na bombsite B
- Zmieniono kąt nachylenia drabiny w pokoju drabinowym
Inferno:
- Przycięto bluszcz przy respie antyterrorystów prowadzącym w kierunku łuku
- Naprawiono cień rzucany przez wieżę na środku
Train:
- Dodano nowy model zderzaka pociągu z płaską górą
Cache:
- Zastąpiono drabinę do gniazda snajperskiego pudełkiem
- Oczyszczono kilka ważnych kątów
- Dodano areny 1 na 1
- Wymieniono kontenery na nowy model w celu poprawy wydajności
- Poprawiono widoczność do „maina” od strony respa terrorystów
- Naprawiono nieintuicyjnego wallbanga w budce na środku
- Wprowadzono subtelne poprawki kolorów
- Poprawiono kształty niektórych elementów
- Wprowadzono optymalizację
Fot. Valve