50 dzieł Książka

31.12.2020, 12:58:08

Przeszło pół miliona znaków, niemal sto tysięcy słów, pięćdziesiąt dzieł wybranych. Zapraszamy na niezwykłą podróż, bez wątpienia ciekawszą od melodramatu Marcel. W niej główny bohater usuwa się w cień, jednak jego twórczość pozostaje wieczna. Przed wami “50 dzieł Książka”. Pawła Książka.

1. Jarząbkowski, Kubski, Wojtas, a może… Rozwandowicz?

Jarząbkowski, Kubski czy Wojtas to nazwiska doskonale znane polskim fanom esportu. Każde z nich kojarzy się z sukcesami (ale i porażkami), największymi turniejami Counter-Strike’a i pucharem wzniesionym po triumfie na EMS One Katowice 2014. Rozwandowicz to nazwisko, które prawie nikomu nic nie mówi, ale z tamtym wydarzeniem też ma wiele wspólnego. To właśnie dwa dni przed Intel Extreme Masters Katowice 2014, podczas którego Virtus.pro wygrało swojego pierwszego i – jak na razie – jedynego Majora, do globalnych struktur ESL, największej firmy esportowej na świecie, dołączyła Anna Rozwandowicz. I to do kadry kierowniczej.

2. 20 milionów graczy, a wśród najlepszych Polak – damie

Kiedy w 2012 roku Bartosz “Bartas” Tritt zdobywał wicemistrzostwo świata w Fifę, Damian “damie” Augustyniak nawet jeszcze nie zaczął grać. Kilka lat później damie reprezentuje esportową sekcję AS Romy i jedzie na mistrzostwa świata, a Bartas mówi: – Mam nadzieję, że nasz rodak przywiezie medal, bo udowadniał już, że potrafi wygrywać z najlepszymi.

3. Powstać z ławki

Kiedy na początku stycznia tego roku Grzegorz „SZPERO” Dziamałek zdecydował się usiąść na ławce rezerwowych Teamu Kinguin, nie spodziewał się, że przez kilka następnych miesięcy stanie się tak wiele – chwilowy powrót do składu, osiąganie z mixem niezłych wyników, triumf w trzecim sezonie Polskiej Ligi Esportowej i w końcu powrót do gry na stałe. Powrót, do którego dojdzie w barwach AGO Esports.

4. Grałem za długo. Trzeba było skończyć już wcześniej

O tym jak sponsor tytularny produkujący monitory nie miał budżetu, by dać graczom… pięć monitorów, o imprezach podczas turniejów, pensjach wynoszących kilkaset złotych czy gonitwie za Złotą Piątką opowiedział mi Tomasz “ths” Sopel, niegdyś członek drużyny nr 2 na polskiej scenie Counter-Strike’a, a dziś osoba totalnie odcięta od esportu.

5. Overwatch World Cup w Paryżu na zdjęciach, czyli jak Francja kocha esport

W Paryżu odbyła się ostatnia faza grupowa Overwatch World Cup, podczas której o awans na światowe finały walczyła między innymi reprezentacja Polski. Zobaczcie na zdjęciach co działo się na miejscu!

6. today gramy, tomorrow nie – ELIGA czy PLE?

Odejścia z kapituły, głośna sprawa z niedopuszczeniem Pawła “innocenta” Mocka do gry w Polskiej Lidze Esportowej czy reorganizacja to tylko niektóre wydarzenia związane z ELIGĄ, o których mówi się w ostatnich dniach. Okazuje się, że to jednak nie wszystko – za kulisami działo się o wiele więcej, między innymi w sprawie tomorrow.gg.

7. „Bardzo często mam wątpliwości, czy na to zasługuję”

Przez ostatnie pół roku wstawałam o 5 rano, szłam na pociąg do pracy, wracałam o 18, siadałam do komputera i grałam. Tak praktycznie dzień w dzień – mówi Olimpia „Komedyja” Cichosz, zawodniczka tureckiego klubu Beşiktaş J.K. na platformie League of Legends.

8. Mateusz Kowalczyk: Niektórzy gracze są warci tyle, co minimalna krajowa

Czemu Mateusz „Sówek” Kowalczyk jest Magdą Gessler polskiego esportu? O tym, ale przede wszystkim o powodach odejścia z Izako Boars, doświadczeniu zdobytym podczas budowania AGO Gaming i rozpoczęciu nowego rozdziału w x-kom teamie porozmawiałem z nim przy okazji objęcia funkcji menedżera w nowej drużynie.

9. „Jesteśmy na tej samej łódce, więc jeśli ona zatonie, my razem z nią”

Jak w Codewise Unicorns wyglądał kończący się rok? Dlaczego szef organizacji osiwiałby współpracując z graczami League of Legends? Ile cierpliwości ma do zespołu Counter-Strike: Global Offensive? Co jest najważniejszym celem na 2019 rok? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w wywiadzie z Alexem Grynem, CEO Codewise Unicorns.

10. sawik: Reakcje były super – zrodziły kontrowersje

– Była to zmiana słowa. Zdecydowanie większość strategii komunikacji czy identyfikacji wizualnej dotyczyła członu „devils”. Zostaliśmy przy czarnym, który zresztą wcześniej uzupełniany był innymi kolorami. W żaden sposób nie pokrzyżowało nam to planów strategiczno-wizerunkowych – przyznaje Maciej „sawik” Sawicki. Współzałożyciel i CEO devils.one opowiedział m.in. o problemach z poprzednią nazwą, całym procesie rebrandingu, a także sposobach finansowania organizacji.

11. AGO i Gimper, czyli połączenie, które ma pomóc całej branży

Uruchomienie nowego kanału AGO Esports wzbudziło spore zainteresowanie – nie zabrakło sceptycznego podejścia, ale i świetnych wyników oglądalności – ponad 200 tysięcy wyświetleń pierwszego odcinka i prawie 100 tysięcy drugiego w niecałe 24 godziny. Do tego dochodzi ponad 100 tysięcy subskrypcji. O współpracy pomiędzy polską organizacją a znanym twórcą wideo, porozmawiałem z samymi zainteresowanymi – Jakubem Szumielewiczem, prezesem AGO, oraz Tomaszem „Gimperem” Działowym, YouTuberem, a tutaj też partnerem w projekcie.

12. Centrum treningowe, którego mogą zazdrościć europejskie organizacje

Kilka pięter, miejsca treningowe, pokoje trenerów, część hotelowa, strefa relaksu czy bar – brzmi jak plan siedziby wielkiego klubu piłkarskiego. To jednak opis miejsca, w którym na co dzień ćwiczą esportowcy, dotychczas głównie Teamu Kinguin, ale teraz też międzynarodowych organizacji i nowej marki na polskiej scenie, której nazwę poznamy niebawem.

14. Pawlik: Trudno będzie znaleźć miejsce na drugą ligę LoL-a w Polsce

Bartosz Pawlik, szef kanału Polsat Games, opowiedział nam o nowym sezonie Ultraligi – ich flagowego projektu, który stał się oficjalnymi rozgrywkami League of Legends w Polsce. Jak będą wyglądać najbliższe miesiące? Jakie będą różnice? Co byłoby, gdyby Polsat przegrał przetarg Riot Games?

15. Książek na wtorek: Ty stare Tempo, zmarnowałeś mi 7 miesięcy życia

Z ust Krzysztofa Kowalewskiego poniższe słowa słyszał niemal każdy. To prawda, przejęzyczenia bywają niebezpieczne. Przekonał się o tym Paweł „innocent” Mocek, który w maju dołączył do Tempo Storm, a wczoraj rozwiązał kontrakt. Przez ten czas zespół nie osiągnął prawie nic, a nawet trudno mu było skompletować skład.

16. Niedzielny gracz: Karol Kłos

Mistrz świata w siatkówce z 2014 roku, reprezentant Skry Bełchatów, wielokrotny mistrz Polski, a po godzinach – gracz. Karol Kłos opowiedział nam o tym przy jakich tytułach spędza czas, kto z siatkarzy radzi sobie najlepiej, kto ogląda Counter-Strike’a, a także co sądzi o esporcie.

17. Oglądanie piłki i esportu – a co to za różnica?

Jak można oglądać facetów biegających przez 90 minut za piłką? Przecież samemu można wyjść na boisko i zagrać. Pytania o podobnym znaczeniu bardzo często padają w kierunku fanów esportu, którzy spędzają czas na oglądaniu najlepszych graczy komputerowych. Dziesiątki tysięcy osób przyjeżdżają do Katowic, by spotkać swoich idoli, usiąść na trybunach na kilka godzin i podglądać niesamowite zagrywki. I choć może wydawać się to dziwne, to przecież w obu przypadkach chodzi o to samo. O emocje.

18. Przyszedł jako grafik, został dyrektorem

Przyszedł na praktyki jako grafik komputerowy, a został dyrektorem – ta historia może wzbudzać różne domysły. Może mówić, że jego ojciec jest właścicielem firmy, albo kolega dał mu pracę. Może też mówić, że miał farta i znalazł się w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie. Ale może też mówić bardziej szczegółowo, przedstawiając historię Rafała Ławniczaka, dziś dyrektora w globalnych strukturach ESL – największej firmy esportowej na świecie.

19. Bez ciebie nie idę

Pamiętam, jak rozmawialiśmy o tym, że potrzebujemy 20 komputerów dla graczy. Teraz w grę wchodzą miliony dolarów – mówi Frank Soqui z firmy Intel. I faktycznie, na przestrzeni lat zmieniło się nie tylko podejście tej marki do esportu, ale i cała branża. Wystarczy porównać pule nagród pierwszych finałów Intel Extreme Masters do tego, co w tym roku działo się w Spodku. W 2007 roku do wygrania było 160 000 euro, a teraz w samych turniejach Counter-Strike: Global Offensive i StarCrafta II gracze rywalizowali o 1 400 000 dolarów. Wpływ na to miało wiele czynników, ale taki rozwój nie byłby możliwy właśnie bez Intela, który jest nieodłączną częścią IEM, ale i esportu.

20. Z policji do esportu

Przez ostatnie lata, pracując w policji, zajmował się główne przestępczością gospodarczą, miał styczność z pokrzywdzonymi i krzywdzącymi. Teraz jest odpowiedzialny za prowadzenie kilku dywizji esportowych, obserwuje w akcji zawodników Fortnite’a, Counter-Strike’a, Starcrafta II, kontaktuje się z organizatorami turniejów, weryfikuje zatrudnienie graczy. Policjant z 11-letnim doświadczeniem postanowił, że chce spełniać marzenia i pracować w esporcie. To się udało nawet ponad stan, bo kilka dni temu objął stanowisko Head of Esports w jednym z największych polskich klubów, AGO Esports. Poznajcie historię Macieja Opielskiego.

Fot. AGO

21. Najlepsza liga świata wraca także na wirtualną murawę

Kiedy w finale Ekstraklasa Cup w FIFA 19 reprezentanci Miedzi Legnica zdobywali bramkę Petterim Forsellem zza pola karnego, udowodnili wszystkim, że różnica pomiędzy wirtualną a rzeczywistą murawą nie jest wcale tak ogromna. Przypadkiem nie jest też to, że w ten weekend najlepsza liga świata wraca zarówno na stadiony, jak i na esportową arenę.

22. Wstawanie o 5, granie po nocach – droga do esportowego etatu

Kilka miesięcy temu pytaliśmy jej: Co było najtrudniejsze w dotarciu do momentu, w którym podpisuje się pierwszy etatowy kontrakt z drużyną esportową? Odpowiedziała: przekonanie rodziców. Kiedy jednak spojrzymy na jej historię, jesteśmy pewni, że nie była to jedyna trudność. Od kilku miesięcy jest w miejscu, o którym marzy wielu zawodników – utrzymuje się tylko z grania. Poznajcie Olimpię „komedyję” Cichosz, reprezentantkę Out of the Blue.

23. Ostatni dzwonek

Końcówka maja, uczniowie ostatnich klas mają już wakacje, ale pozostali muszą jeszcze siedzieć w rozgrzanych salach lekcyjnych i słuchać nauczycieli narzekających na słabe oceny. Są też tacy, którzy ten czas spędzają przyjemnie. Grają w Counter-Strike’a, rywalizując o mistrzowski tytuł w turnieju szkół. To jednak nie jest jednorazowa impreza, nie jest to też szybki wymysł kilku nastolatków, a zwieńczenie pewnego etapu. Po czterech latach swoją edukację w technikum w Kędzierzynie-Koźlu kończy pierwsza klasa, która co tydzień spotykała się na dodatkowych zajęciach z… esportu.

24. “Mamy przygotowany konkretny plan, zakładający przynajmniej dwa lata”

Alex Gryn, CEO Codewise Unicorns, a od dziś Aristocracy, opowiedział nam o kulisach negocjacji z Wiktorem „TaZem” Wojtasem i jego kompanami. Dlaczego podjęli decyzję o rezygnacji z młodego składu? Dlaczego nie doszło do współpracy z NEO i Pashą? Ile trwały negocjacje z Arcy? Zapraszamy!

25. Kierunek Azja. Przystanek esport

Od anime i mangi, poprzez dubbing i K-pop, aż do esportu. Tak pokrótce można by opisać drogę Malwiny Galickiej do naszej branży, a konkretnie do ESL Gaming Polska. W rzeczywistości nie było jednak tak łatwo, szybko i… oczywiście. Choć gry w jej życiu były niemal od dzieciństwa, to o samym esporcie dowiedziała się dość późno. To nie przeszkodziło jej w tym, by dostać się na staż, a później rozpocząć pracę w największej firmie na rynku.

26. Selekcja drużyny jak w NASA, czyli Krzepota i Skorko o badaniach x-kom AGO

Jak wyglądają obserwacje graczy, którzy potencjalnie mogą dołączyć do x-kom AGO? Jaki będzie idealny zawodnik? Czy testy nie są zbyt skomplikowane? O tym opowiedzieli Sebastian Krzepota, Dyrektor Sportowy organizacji, a także Maciej Skorko, prezes esportsLAB.

27. “Zmotywowały mnie inne dziewczyny pracujące w esporcie”

W tym roku reprezentacja Polski w Overwatcha musi sama zebrać pieniądze, by móc walczyć w mistrzostwach świata. O całej sytuacji opowiedziała Kasia “Xandie” Janoszka, czyli menedżer naszej drużyny, z którą również poruszyliśmy temat jej przygody z grą Blizzarda czy doświadczenia zbieranego na wspomnianych stanowisku.

28. Rzucić szkołę, by grać. Grać, by wygrywać

Kiedy mówi się o kobiecej scenie Counter-Strike’a, od razu na myśl przychodzi Zainab „zAAz” Turkie – legendarna zawodniczka, która w turniejach rywalizuje już kilkanaście lat. Co więcej, przez cały ten czas była w czołówce i nie ma żadnych przesłanek, by teraz miało być inaczej. Razem ze swoją drużyną, którą obecnie jest Beşiktaş JK, nie tak dawno wygrała DreamHack Showdown Valencia 2019 i tym samym awansowała na DreamHack Open Rotterdam, podczas którego walczyć będzie z facetami.

29. Niedzielny gracz: Maciej Dowbor

Postać telewizyjna w świecie esportu to dla wielu wciąż nowość. Dla Macieja Dowbora, który został prowadzącym Ultraligi, to kolejny etap w poznawaniu wirtualnego świata. Świata, który nie jest mu jednak obcy, bo przecież pojawił się na World Cyber Games w 2011 roku, a na co dzień jest zapalonym graczem. Króluje u niego Fifa, ale zdarzało się spędzać godziny przy Battlefieldzie czy Docie 2. Zapraszamy na „Niedzielnego gracza”!

30. Retro poniedziałek: O reprezentacji, która na ESWC jechała koleją

Jeśli ta sytuacja wydarzyłaby się w którejkolwiek dyscyplinie sportu, Netflix nagrywałby już o niej piąty sezon serialu. W esporcie o tej historii nieco zapomniano, bo doszło do niej aż (jak na tę branżę) dziewięć lat temu. Na pewno jednak jest tą, którą Filip „NEO” Kubski czy Wiktor „TaZ” Wojtas umieszczają na górnych miejscach listy pt. „Najgorsze wyjazdy na turniej esportowy”. A wszystko miało miejsce wokół jednej imprezy – ESWC 2010.

Fot. Archiwum prywatne Łukasza Leśniewskiego i Marcina Sieczkowskiego

31. phr: snatchiemu zawdzięczam całą karierę

W Virtus.pro jest trzech agresywnych graczy, snajper i ja jako zawodnik pasywny, który wchodzi jako czwarty czy piąty i rzuca granaty. Idealnie pasuję do tej roli. Kiedy wcześniej oceniałem składy VP, miałem wrażenie, że właśnie takiej osoby im brakuje – mówi Tomasz “phr” Wójcik o zakontraktowaniu w rosyjskiej organizacji.

32. Kontrakty były, ale bez podpisu prezesa. GKS Tychy szuka teraz nowej drużyny

GKS Tychy Esports powraca – takimi słowami rozpoczęła się wiadomość tyskiego klubu, którą zamieszczono na Facebooku na początku października, jednocześnie ogłaszając nabór do nowej drużyny Counter-Strike: Global Offensive. Młodych zawodników ze Śląska wiadomość ta mogła ucieszyć, ale inaczej zareagowali byli już reprezentanci GKS-u, którzy nie mają najlepszych wspomnień z tej współpracy. Problemem było między innymi kilkumiesięczne oczekiwanie na podpisanie kontraktów, które i tak zakończyło się niepowodzeniem.

33. repo: Nie miałem nikogo, kto powiedziałby mi, że problem leży w głowie, a nie na serwerze

Do gry drużynowej powrócił po ponad roku przerwy, ale dołączenie do nowego zespołu nie było takie oczywiste. Wszystko przez problemy z ręką, które doprowadziły do operacji, a w połączeniu ze słabszą formą nie dawały takiej pewności. Z Karolem “repo” Cybulskim porozmawialiśmy o jego ponownej obecności na scenie, trudnych czasach w poprzednich organizacjach, błędach, które popełniał czy decyzjach, których żałował.

34. Z konsolowego królestwa do ESL, czyli jak Kinga Kujawska odnajduje się w esporcie

Jej dołączenie do ESL Polska komentowane było głośniej niż niejeden transfer w czołowych drużynach Counter-Strike’a. Wcześniej przez wiele lat kojarzona była przecież z PlayStation, a w pewnym momencie postanowiła rozstać się z tą marką. Trafiła do świata esportu, w którym pozostaje do dziś. Taka pokrótce jest historia Kingi Kujawskiej.

35. kuben: Nigdy więcej nie zgodzę się, by gracze sami decydowali o tym, co dzieje się w drużynie

Jak przebiega zgrywanie z phrem? Skąd poprawa gry zespołu? W czym pomaga mu psycholog, którzy w przeszłości pracował z Agnieszką Radwańską? Czy przejmuje się opiniami ludzi, którzy twierdzą, że Virtus.pro powinno się go pozbyć? Dlaczego byali rozstał się z drużyną? Dlaczego żałuje pierwszych miesięcy spędzonych w nowym składzie? Zapraszamy na rozmowę z Jakubem “kubenem” Gurczyńskim, trenerem Virtus.pro.

36. Piłka jest jedna, bramki są dwie, a aut… sześć

Powiedzenie popularne w piłce nożnej ma prawie idealne odzwierciedlenie w esporcie. Potrzebna jest mała modyfikacja, by powiedzieć: piłka jest jedna, bramki są dwie, a aut sześć. To krótkie zdanie nie opisuje oczywiście popularnych w Polsce tytułów jak Counter-Strike czy League of Legends, a Rocket League, czyli grę dostrzeganą przez coraz poważniejsze marki. Swoją drużynę posiada między innymi FC Barcelona.

37. „Przeżywałam każde spotkanie, jakbym sama w nim uczestniczyła”

Służbowo – esportowa dziennikarka, były pracownik Virtus.pro, szefowa projektu Golden Five. Prywatnie – partnerka Filipa “NEO” Kubskiego. Poznajcie Joannę “Eris” Marks, która opowiedziała nam o trudach życia z esportowcem, swojej przygodzie z grami, postrzeganiu występów drużyn CS:GO z bliska czy oddzieleniu życia prywatnego od służbowego. Zapraszamy na kolejny wywiad w ramach cyklu “Kobiety w esporcie”, który prowadzimy wspólnie z Intelem. \

38. Krzepota: Temat Pashy czy kolejnych zawodników nie został jeszcze zamknięty

Tuż po ogłoszeniu składu x-kom AGO porozmawialiśmy z Sebastianem Krzepotą – Dyrektorem Sportowym organizacji, a także Mikołajem „miniroxem” Michałkowem – trenerem, którzy opowiedzieli nam o swoich wyborach, braku Jarosława “PashyBicepsa” Jarząbkowskiego w drużynie czy jego udziale w obserwacjach.

39. “Wśród graczy wyrobiłem sobie opinię najlepszego admina w Counter-Strike’u”

Do niedawna szef adminów Counter-Strike’a w centrali ESL, dziś freelancer, który chce współpracować z innymi organizatorami i uczyć się innych gier. Przez zawodników najbardziej znanych drużyn uznawany za najlepszego admina na świecie. Michał Słowiński opowiedział nam o swojej pracy, relacjach z graczami, kontakcie z Valve i nowym życiu, które znów sprowadziło go do Polski. Zapraszamy!

40. LUq: Nie wyobrażam sobie siedzieć w domu 20 rok z rzędu, grać w CS-a i nie zaznać życia z innej strony

10 lat od rozstania, 7 lat w CD Projekt RED i drugi wywiad w ostatnich latach – w dzisiejszym “Retro poniedziałku” porozmawialiśmy z Łukaszem “LUqiem” Wnękiem, czyli legendą światowego Counter-Strike’a, który obecnie skupia się na pracy przy Cyberpunku 2077. Jak wspomina stare czasy? Czy tęskni za esportem? A może żałuje jakiejś z podjętych niegdyś decyzji?

Łukasz „LUq” Wnęk

41. Alex Gryn: Wina zawsze jest po obu stronach

Rozstanie marki Codewise i Aristocracy było szybsze niż wszyscy się spodziewali. Zaledwie po kilku miesiącach współpracy Wiktor “TaZ” Wojtas i jego kompani zostali bez pracodawcy. Skąd taka decyzja drugiej strony? Co przelało czarę goryczy? Co można było zrobić lepiej? O tym i nie tylko porozmawialiśmy z Alexem Grynem, były CEO organizacji.

42. Loord: Tę decyzję powinienem podjąć dużo wcześniej

Dlaczego z funkcji trenera ARCY zrezygnował tydzień przed kwalifikacjami do Intel Extreme Masters w Katowicach? Dlaczego powinien zrezygnować wcześniej? Czy ponowne rozpoczęcie współpracy z TaZem było dla niego trudnym momentem? Czy po dołączeniu TaZa jego decyzyjność w zespole uległa zmianie? Dlaczego podział ról w zespole został źle wyważony? Co zabolało członków drużyny, gdy dycha i rallen dostali ofertę od Virtus.pro? Między innymi na te pytania odpowiedział nam Mariusz „Loord” Cybulski, były już trener ARCY.

43. “Koronawirus to nie gra. To realne zagrożenie”

Trudno przeliczać bezpieczeństwo, zdrowie i życie mieszkańców na pieniądze. Powiem jedno – koronawirus to nie gra. To realne zagrożenie – usłyszeliśmy dziś w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim. I z tym – podobnie jak gracze, organizatorzy czy widzowie – zgadzamy się w pełni. To nie gra, ale po ogłoszeniu wczorajszej decyzji poczuliśmy się jak podczas bitwy z kolejnym bossem. Bossem, którego nie da się pokonać.

44. PashaBiceps: Trwająca przerwa pozwoliła mi lepiej poznać swoją rodzinę

Jak trudny dla wszystkich czas spędza Jarosław „PashaBiceps” Jarząbkowski, najpopularniejszy polski esportowiec? Jakie gry i filmy pokazuje swoim dzieciom? Jakie ćwiczenia domowe poleca? Dlaczego przez koronawirusa poczuł się lepszym tatą i mężem? Zapraszamy na rozmowę z legendarnym zawodnikiem Virtus.pro.

45. BLAST W Polsce? Stypułkowski: Na tablicy zadań pojawił się kolejny punkt do wykonania

Koronawirus, BLAST Rising, Polska Liga Esportowa i platforma Free for all to tematy, które poruszyliśmy w rozmowie z Krzysztofem Stypułkowskim, współzałożycielem i członkiem zarządu Fantasyexpo. Jak na jego firmę wpłynął kryzys? Czy planują połączenie PLE z międzynarodową strukturą? Czy pracują nad ściągnięciem jednej z imprez BLASTA do Polski? Zapraszamy!

46. Rozwandowicz: Ważne jest zrozumienie, że na tym kryzysie stracą wszyscy

Jak esport radzi sobie z komunikacją w dobie koronawirusa? Dlaczego Jankos jest jednym z najlepszych graczy do współpracy? Jak rozwija się jej agencja założona dwa lata temu? Jak obecnie wygląda funkcjonowanie firmy? Jakie wymagania mają klienci? Na te i inne pytania opowiedziała nam Anna Rozwandowicz, współwłaścicielka agencji komunikacyjnej The Story Mob, obsługującej takie marki, jak G2 Esports, Team Liquid czy Riot Games.

47. Kulisy przejęcia CD-Action. „Chcemy zebrać około miliona złotych”

Przejęcie CD-Action i PC Formatu przez Fantasyexpo to dość zaskakująca informacje. Jak wyglądało to od kuchni? Jakie są plany? W jakim celu uruchomiona zostanie kampania na beesfund i jakie będzie miała cele? Między innymi o tym na antenie Weszło FM opowiedział nam Krzysztof Stypułkowski, członek zarządu firmy. Najważniejsze fragmenty rozmowy znajdziecie poniżej.

48. Woźniakowski: Czułem, że robię coś nie tylko dla firmy, ale i całego esportu

Za kulisami pracował nad sukcesem takich imprez jak Intel Extreme Masters w Katowicach. Odpowiadał za bezpieczeństwo sieci najważniejszych turniejów na świecie. Po kilkunastu latach zakończył swoją współpracę z ESL. Rafał Woźniakowski opowiada nam o swojej pracy, w której nie tylko nauczył się bardzo dużo, ale i poznał wielu przyjaciół. Zapraszamy!

49. “Smutne jest to, że HUNDEN sam zgłosił buga, a miesiąc wcześniej z niego korzystał”

Na czym polegał bug, za który zostali zbanowani trenerzy? Jak wykryto to, że oszukują? W jaki sposób analizuje się ich dema? Co powinno stać się z zawodnikami? Dlaczego to dopiero początek działań? O tym porozmawialiśmy z Michałem Słowińskim, administratorem najważniejszych turniejów Counter-Strike: Global Offensive, którego działania doprowadziły do zbanowania między innymi Nicolaia „HUNDENa” Petersena.

50. Wójcik. Tomasz Wójcik

Choć w naszym świecie znany jest jako phr, to na podwórku to po prostu Tomek. Przez całe życie mieszka na Zagórzu – sporej dzielnicy Sosnowca, ale znajdującej się niemal na obrzeżach miasta. Atrakcje jak w podobnych tego typu miejscach – boiska, ławki. Tam właśnie spędza najwięcej czasu. Nie z powodu typowych osiedlowych upodobań. Po prostu tam ma najlepszych kumpli, z którymi dorastał. Na tym osiedlu wszystko się zaczęło. Z kumplami, z którymi najpierw kopał piłkę, zaczął spędzać czas przy grach. 

Tomasz „phr” Wójcik – zawodnik Illuminar Gaming

Tagi:
Paweł Książek
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze